SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Newsy na Fakt.pl i Plejadzie zaczęły odsyłać na stronę główną Onet. „To odpowiedź na działania konkurencji”

Grupa Onet-RAS Polska testuje mechanizm, w ramach którego część użytkowników, klikając w informacje na stronach głównych Fakt.pl i Plejada.pl jest przekierowywana do zajawek tekstów na stronie głównej Onetu - dopiero potem do docelowego artykułu już w danym serwisie. Podobne rozwiązanie od paru lat stosuje na swoich profilach na Facebooku i Twitterze.

Article

W ramach mechanizmu wprowadzonego na stronach głównych Fakt.pl i Plejada.pl internauta po kliknięciu w wybrany artykuł jest przekierowywany na stronę główną Onetu, gdzie u góry widoczna jest tylko początkowa część tekstu. Żeby przeczytać całość, musi kliknąć w „czytaj dalej” i wtedy z powrotem wraca na stronę Fakt.pl lub Plejada.pl.

Trudno nam określić, czy ustalono jakieś kryteria doboru użytkowników, u których włączono ten mechanizm. Zdarza się, że u na konkretnym komputerze działa on w jednej przeglądarce, a w drugiej już nie. Natomiast kiedy jest włączony, to dotyczy zdecydowanej większości linków na stronie głównej Fakt.pl i Plejada.pl.

Takiego rozwiązania nie zauważyliśmy natomiast na stronach głównych innych czołowych serwisów tematycznych Grupy Onet-RAS Polska, takich jak Przegladsportowy.pl, Businessinsider.com.pl, Newsweek.pl, Forbes.pl i Komputerswiat.pl.

Odpowiedź na działania konkurencji

- W odpowiedzi na działania konkurencji rozpoczęliśmy testy z podobnymi rozwiązaniami - przekazała portalowi Wirtualnemedia.pl Agnieszka Skrzypek-Makowska, group communications manager w Grupie Onet-RAS Polska. - Nie przesądzamy, czy po fazie testów mechanizm będzie wykorzystywany i w jakim wymiarze. Najważniejsze będzie dla nas to, jak przyjmą takie rozwiązanie nasi użytkownicy - dodała.

Onet przekierowuje ruch na stronę główną także z social media

Taki sam mechanizm Onet stosuje od kilku lat na swoich profilach na Facebooku i Twitterze. Przy czym rozwiązanie działa tylko na kontach Onetu i jego sekcji tematycznych, a nie na profilach Fakt.pl, Plejady i pozostałych serwisów tematycznych Grupy Onet-RAS Polska.

- Strona główna Onetu to miejsce, w którym pokazujemy najciekawszy kontent, jaki mamy do zaoferowania, to nasza wizytówka i duma. Jest naturalne, że kiedy pozyskujemy nowego użytkownika z kanałów zewnętrznych, takich jak Facebook, chcemy im pokazać nie tylko jedną treść, ale wszystko najlepsze, co dla nich mamy - uzasadniała to portalowi Wirtualnemedia.pl w minionym tygodniu Agnieszka Skrzypek-Makowska.

- Zwracam uwagę, że pokazujemy na tyle duży fragment artykułu, by użytkownik mógł się dowiedzieć tego, czego szukał. Część czytelników na tym poprzestaje, znajduje dla siebie inne ciekawe materiały na stronie głównej i na niej pozostaje, a część czyta artykuł w całości w serwisie tematycznym. Mechanizm z powodzeniem funkcjonuje od lat i jesteśmy bardzo zadowoleni ze sposobu, w jaki promuje stronę główną wśród nowych użytkowników, którzy dzięki temu mają okazję zobaczyć pełnię tego, co Onet może im zaoferować - podkreśliła.

>>> TYSIĄCE OGŁOSZEŃ O PRACĘ - PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

Onet ściga się na statystyki z Wirtualną Polską

W zeszłym tygodniu opisaliśmy, że podobny mechanizm jak na profilach social mediowy Onetu oraz stronach głównych Fakt.pl i Plejada.pl jest stosowany przez Wirtualną Polskę na stronie głównej Pudelek.pl. Przy czym na stronę główną WP.pl odsyłają pojedyncze linki na stronie głównej Pudelka, zazwyczaj jeden lub dwa.

- Testujemy różne modele zaangażowania użytkowników serwisów Wirtualnej Polski. Testy dotyczą również sposobu prezentacji tekstów i zdjęć - komentował Michał Siegieda, rzecznik prasowy Wirtualnej Polski.

Zarówno Grupa Onet-RAS Polska, jak i Wirtualna Polska chcą wykorzystać popularność swoich czołowych serwisów tematycznych do pozyskiwania ruchu na strony główne największych portali, gdzie powierzchnie reklamowe są najdroższe.

Ten pierwszy wydawca zaczął też niedawno z Grupą Gazeta.pl współpracę, w ramach której Onet.pl i Gazeta.pl na stronach głównych publikują po kilka linków graficznych do materiałów z drugiego portalu.

W maju br. Grupa Onet-RAS Polska miała minimalnie większy zasięg od Wirtualnej Polski. Liderem było Google, które odwiedziło u nas 26,24 mln realnych użytkowników (95,87 proc. wszystkich polskich internautów).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Newsy na Fakt.pl i Plejadzie zaczęły odsyłać na stronę główną Onet. „To odpowiedź na działania konkurencji”

28 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
G
No i co z tego ? Co w tym takiego dziwnego ?
Debil to pisał...
3 37
odpowiedź
User
Husky
Kres wielkich portali jest już blisko...
53 1
odpowiedź
User
zen
Wystarczy wylaczyc w przegladarce referencje i juz nie przekierowuje na onet tylko zostaje otworzony link na plejadzie.
24 0
odpowiedź
User
Sciema
Ściemniacze w walce o kasę
33 0
odpowiedź
User
Chaos
To samo Onet robi w serwisie Zapytaj.onet.pl. Bardzo wkurzająca użytkownika praktyka!
41 0
odpowiedź
User
Brawo
Doskonały ruch! Wspaniała decyzja! Aby szybciej do przepaści! A później będzie płacz, że ludzie już nie przychodzą i nie klikają tyle. Albo że klikają tylko ci z podstawowym wykształceniem, bo reszta umie ten mechanizm zablokować. Ja i nie czytam już o dawna, nie widziałem też nigdy żadnego poważnego serwisu, który by tak robił. Takie sztuczki stosują tylko spam-witryny.
43 0
odpowiedź
User
Dawid
Totalna porażka. Większości użytkowników nie interesuje, że Fakt czy Pleyada należą do Onetu i pewnie nawet o tym nie wie :-) Wchodząc na Fakt, wiedzą, że dostaną takie, a nie inne treści, to samo z Pleyadą. Po co ich kierować do Onetu, to tylko irytuje... Po co przez lata budowano konkretne marki, by teraz robić takie cyrki? A wystarczy dostarczyć użytkownikowi wartościowych treści. :-)
36 1
odpowiedź
User
doctorix_analytix
Niech robią. Nie liczyłbym, że czytelnicy się jakoś szczególnie tym przejmują. Może Ci bardzo świadomi, ale to promil odwiedzających i ich i tak już dawno portale zniechęciły do siebie. Większość odwiedzających portale nie ma często pojęcia, w link do jakiego serwisu kliknęło. A nawet jak mają to myślą, że tak ma być. Ineteresuje ich treść (gorsza lub lepsza, ale treść), a że trzeba kliknąć w przycisk "czytaj więcej"? Trudno - jak wstęp ciekawy - klikną.
Natomiast ja czekam na coś innego. Na osiagnięcie granicy wytrzymałości reklamodawców oraz Gemius. Na dziecko, które krzyknie - król jest nagi. Jakaś grupa w końcu pęknie i otwarcie zarząda wyeliminowania z pomiaru wszelkich wałków. Może to nastąpi za miesiąc, może za rok, ale ten wyścig tak się powinien skończyć. Wtedy to co interesujące to nawet nie to, czy lepszą stronę główną ma Onet czy WP, ale czy aby czasem najlepszej nie ma np. taka Interia, której z racji mniejszego zasięgu na serwisach nie opłaca się robić takich wałów, oraz czy wały to tylko 20-30% ruchu czy może 50-60%.
26 0
odpowiedź
User
Dynamitri
Zastanawia mnie, czemu zawsze taka wiocha jest tylko w wykonaniu polskich serwisów? W ŻYCIU nie widziałem takich kretyńskich akcji robionych przez kogokolwiek za granicą. O co chodzi?
25 1
odpowiedź
User
Obiektywny
I dlatego ludzie nie chcą pracować w RASP-Onet.
Bo zamiast będąc liderem wdrażać nowe rozwiązania przyjazne użytkownikom, edukować rynek i klientów, podążać za trendami to jak barany ścigają się z WP w wyścigu, który doprowadzi do upadku obu serwisów.

Cierpliwość użytkowników zaraz się wyczerpie i żadne pseudo sztuczki nie pomogą.

Trzeba być ślepym, aby nie zauważyć, że wartość odsłon spadła na łeb na szyję, a dużo bardziej wartościowy stał się czas spędzony na każdym URL....
20 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing