„Fakt” został liderem czytelnictwa na Dolnym Śląsku, w Małopolsce i w Wielkopolsce

W pięciu województwach zmienili się liderzy czytelnictwa dzienników w okresie od czerwca do listopada 2014 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.

mk
mk
Udostępnij artykuł:

Najchętniej czytanym dziennikiem w województwie dolnośląskim została „Gazeta Wyborcza” (Agora). Wskaźnik czytelnictwa tego dziennika względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększył się o 0,21 pkt. proc. i wyniósł 11,63 proc. Natomiast czytelnictwo będącej liderem rok temu „Gazety Wrocławskiej” (Polskapresse) zmniejszyło się o 0,28 pkt. proc. do 11,19 proc.W województwie lubelskim z trzeciego na pierwsze miejsce awansował „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska), podczas gdy w tym samym okresie rok wcześniej najchętniej czytany był „Dziennik Wschodni” (Media Regionalne). „Fakt” zanotował spadek wskaźnika czytelnictwa o 0,74 pkt. proc. do 8,15 proc., a „Dziennik Wschodni” w okresie od czerwca do listopada br. nie został uwzględniony w badaniu.

Nowym liderem czytelnictwa w województwie łódzkim został „Dziennik Łódzki” (Polskapresse). Wskaźnik czytelnictwa tego dziennika względem analogicznego okresu rok wcześniej wzrósł o 1,40 pkt. proc. i wyniósł 18,85 proc. Natomiast czytelnictwo będącego liderem rok temu „Expressu Ilustrowanego” (Polskapresse) jednak zwiększyło się o 0,24 pkt. proc. do 18,19 proc.W województwie małopolskim z drugiego na pierwsze miejsce awansował „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska), podczas gdy w tym samym okresie rok wcześniej najchętniej czytana była „Gazeta Krakowska” (Polskapresse). „Fakt” zanotował jednak spadek wskaźnika czytelnictwa o 0,68 pkt. proc. do 10,99 proc., a „Gazeta Krakowska” straciła 3,31 pkt. proc. do 9,22 proc.„Fakt” na pierwsze miejsce awansował również w województwie wielkopolskim, który wyprzedził dziennik „Głos Wielkopolski” (Polskapresse). „Fakt” zanotował wzrost wskaźnika czytelnictwa o 0,10 pkt. proc. (do 14,08 proc.), a „Głos Wielkopolski” odnotował spadek wynoszący 1,80 pkt. proc. (do 12,31 proc.).

 

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od czerwca 2013 do listopada 2013 roku i w okresie od czerwca 2014 roku do listopada 2014 roku. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Google testuje zmianę adresu Gmail bez tworzenia nowego konta

Google testuje zmianę adresu Gmail bez tworzenia nowego konta

Te seriale i filmy na HBO Max oglądaliśmy w 2025 roku najchętniej

Te seriale i filmy na HBO Max oglądaliśmy w 2025 roku najchętniej

Nie żyje Brigitte Bardot

Nie żyje Brigitte Bardot

Samorządy hojnie łożą na telewizyjne sylwestry

Samorządy hojnie łożą na telewizyjne sylwestry

Ekspertka: smartfony uszkadzają oczy

Ekspertka: smartfony uszkadzają oczy

Rusza Turniej Czterech Skoczni. Gdzie oglądać?

Rusza Turniej Czterech Skoczni. Gdzie oglądać?