SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Nowy naczelny „Nowin” zerwał współpracę z felietonistą, który zakpił z kupna Polska Press przez Orlen

Nowy redaktor naczelny „ Gazeta Codziennej Nowiny” (Polska Press) Arkadiusz Rogowski zerwał współpracę z felietonistą Janem Miszczakiem z powodu jego kpiny w tekście z kupna wydawnictwa przez Orlen. - Oddaję wszystkie decyzje personalne redaktorom naczelnym. Obdarzyłam ich pełnym zaufaniem. Nie można nadszarpywać wizerunku ani gazety, w której się pracuje, ani Polska Press Grupy - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Dorota Kania, członkini zarządu Polska Press.

Arkadiusz Rogowski, fot. TVP Article

Według ustaleń „Polityki” przyczyną zerwania współpracy był fragment felietonu, w którym Jan Miszczak ironizował z sytuacji Polska Press po przejęciu przez Orlen.

- Moja niesłuszna niechęć do prezesa Orlenu Daniela Obajtka była spowodowana stałym wprowadzaniem mnie w błąd przez media niezależne. Na szczęście ich autonomia została w porę zatrzymana przez samego Obajtka, gdy kierowany przez niego Orlen wykupił całą gamę pism Wydawnictwa Polska Press - stwierdził.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Arkadiusz Rogowski miał poinformować mailowo Miszczaka, że kończy z nim współpracę. - Ponieważ jako redaktor naczelny nie mogę pozwolić na to, by dziennikarz czy publicysta podważał zaufanie do gazety, dla której pisze - stwierdził.

Dorota Kania popiera naczelnego „Nowin”

Z decyzją Arkadiusza Rogowskiego zgadza się Dorota Kania, od początku kwietnia br. członkini zarządu Polska Press ds. redakcyjnych. - Oddaję wszystkie decyzje personalne redaktorom naczelnym. Obdarzyłam ich pełnym zaufaniem - zaznacza w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.

- Uważam, że dbanie o wizerunek i dobre imię Polska Press i należących do firmy gazet jest bardzo ważne. Być może lepiej by było, gdyby ci, którzy krytykują, zajęli się sytuacją, jaka panowała za czasów poprzedniego właściciela, kiedy ludzie byli zwalniani, nawet ciężko chorzy, albo obcinano im pensje - wylicza Kania. - Jeżeli pan Rogowski uznaje, że może to (fragment felietonu Miszczaka - przyp.) zaszkodzić wizerunkowi gazety, to oczywiście zgadzam się z tym - dodaje.

Według Doroty Kani podobnie jest w innych mediach. - Nie wyobrażam sobie, żeby jakikolwiek felietonista lub dziennikarz „Gazety Wyborczej” uderzył we właściciela lub redaktora naczelnego i pozostałoby to bez reakcji Adama Michnika i wydawcy „Gazety Wyborczej” - mówi nam menedżerka.

Jan Miszczak z „Nowinami” był związany od 1989 roku, od wielu lat pisał felietony z cyklu „Do góry dnem”. W latach 1975-2007 pracował w Polskiej Agencji Prasowej, został zwolniony, po tym jak w relacji z uroczystości kościelnej zacytował fragment homilii arcybiskupa Józefa Michalika, że „partia, która obecnie rządzi w Polsce, nie zdała egzaminu moralnego”.

Rogowski naczelnym „Nowin” od półtora tygodnia

Arkadiusz Rogowski jest redaktorem naczelny „Nowin”, zastąpił Stanisława Sowę, który zarządzał dziennikiem przez 15 lat.

Przez ostatnie pięć lat Rogowski był związany z TVP Rzeszów, od 2010 roku był również korespondentem dwutygodnika polonijnego w Stanach Zjednoczonych „Biały Orzeł", a od 2014 r. współpracownikiem Amerykańsko-Polskiej Rady Doradczej w Waszyngtonie. Od 2015 do 2017 roku był tłumaczem amerykańskiego dziennika "New Britain Herald", a w latach 2011-2016 dziennikarzem dziennika „Super Nowości".

Rogowski jest też współtwórcą i dziennikarzem miesięcznika Ziemi Pilźnieńskiej „Gozdawa".

Z początkiem maja Wojciech Mucha jako naczelny „Gazety Krakowskiej” i „Dziennika Polskiego” zastąpił Jerzego Sułowskiego. Natomiast w „Dzienniku Zachodnim” w stanowisku naczelnego w miejsce Marka Twaroga pojawił się Grzegorz Gajda. - Odchodzę z podniesionym czołem. Zawsze hołdowałem idei niezależnego dziennikarstwa - zapewnił Twaróg w pożegnalnym tekście.

W zeszły piątek z plebiscytu Osobowość Roku „Gazety Krakowskiej” i „Dziennika Polskiego” został wykluczony dr Zbigniew Martyka, który wiele razy, m.in. w programie „Warto rozmawiać” Jana Pospieszalskiego, krytykował obostrzenia epidemiczne wprowadzane przez polskie. - Wybór kandydatur odbył się przed objęciem przeze mnie funkcji - zapewnił Wojciech Mucha, nowy naczelny obu dzienników.

Zmienił się cały zarząd Polska Press

Na początku lutego bezwarunkową zgodę na kupno Polska Press przez Orlen od niemieckiego koncernu Verlagsgruppe Passau wydał prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Transakcja została sfinalizowana na początku marca.

Równocześnie ze stanowiska prezesa Polska Press zrezygnowała Dorota Stanek, która zarządzała firmą od 2004 roku, a pracowała w niej od 1996 roku. Z radą nadzorczą wydawnictwa pożegnały się trzy osoby z rodziny Diekmannów, właścicieli Verlagsgruppe Passau.

PKN Orlen powołał nowy skład rady nadzorczej wydawnictwa: przewodniczącym rady został Tomasz Jakubiak z PGE Ventures, a pozostałymi członkami Marcin Dec (prezes agencji mediowej Sigma Bis należącej do Orlenu i PZU) oraz Marcin Jankowski i Magdalena Skowyrska z Orlenu.

W połowie kwietnia Marcin Dec został mianowany na prezesa Polska Press, zaznaczono, że będzie pełnił tę funkcję do czasu ukształtowania się nowego składu zarządu.

Ponadto nowo utworzoną funkcję dyrektora ds. redakcji objęła Anna Zapert, poprzednio związana z Telewizją Republika, a rezygnacje złożyli wiceprezes wydawnictwa Dariusz Świąder i członkini zarządu Magdalena Chudzikiewicz.

W niektórych redakcjach zmiany nastąpiły już po ogłoszeniu w grudniu kupna firmy przez Orlen. W połowie stycznia br. odszedł Paweł Siennicki (został wiceprezesem Przedsiębiorstwa Państwowego „Porty Lotnicze”), stanowisko redaktora naczelnego „Polski Metropolii Warszawskiej” przejął po nim Wojciech Rogacin.

Na początku marca pożegnała się z redakcją „Dziennika Zachodniego” Katarzyna Pachelska, wiceszefowa newsroomu . Impulsem do tego odejścia była niedawna zmiana właścicielska i związana z tym niepewność co do zawodowej przyszłości. Wcześniej pożegnały się z redakcją: wieloletnia sekretarz Anna Ładuniuk i publicystka polityczna Agata Pustułka. W śląskich mediach obie dziennikarki przepracowały niemal trzy dekady.

Polska Press wydaje 20 dzienników regionalnych

W portfolio prasowym Polska Press Grupy jest ponad 20 dzienników regionalnych („Dziennik Bałtycki”, „Dziennik Łódzki”, „Dziennik Zachodni”, „Gazeta Krakowska”, Głos Wielkopolski”, „Kurier Lubelski”, „Polska Metropolia Warszawska”, „Express Ilustrowany”, „Gazeta Krakowska”, „Dziennik Polski”, „Gazeta Lubuska”, „Gazeta Pomorska”, „Kurier Poranny”, „Gazeta Współczesna”, „Nowa Trybuna Opolska”, „Echo Dnia”, „Gazeta Codzienna Nowiny”, „Głos Dziennik Pomorza”, „Express Bydgoski” i „Nowości Toruńskie”), a także prawie 150 tygodników lokalnych (m.in. „Nasza Historia”, „Moto Salon”, „Moto Salon Classic”, „Strefa Biznesu”, „Strefa Agro”) oraz bezpłatna gazeta „Naszemiasto.pl”.

Firma wydaje też ok. 500 serwisów internetowych, głównie Naszemiasto.pl i portale poszczególnych tytułów prasowych.

Grupa kapitałowa Polska Press w 2019 r. zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 6,5 proc. do 398,44 mln zł oraz zysku netto z 9,64 do 8,59 mln zł. Wpływy ze sprzedaży gazet zmalały o 8,9 proc., z reklam - o 4,9 proc., a liczba pracowników wynosiła 2 126.

Grupa kapitałowa Polska Press w 2019 r. zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 6,5 proc. do 398,44 mln zł oraz zysku netto z 9,64 do 8,59 mln zł. Wpływy ze sprzedaży gazet zmalały o 8,9 proc., z reklam - o 4,9 proc., a liczba pracowników wynosiła 2 126.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Nowy naczelny „Nowin” zerwał współpracę z felietonistą, który zakpił z kupna Polska Press przez Orlen

38 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Dosti
Przepiękne - Aparatczyki od koryta juz działają.
Będzie o Wa w podręcznikach.
54 20
odpowiedź
User
Antypis
Nikt się nie spodziewał czystek. Nikt.
63 12
odpowiedź
User
Ja
W sensie: najpierw wydrukował, potem przeczytał a na koniec zwolnił?
48 7
odpowiedź