SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Festiwal w Opolu zyskał 200 tys. widzów i pokonał konkurencję

Tegoroczny festiwal w Opolu oglądało średnio niemal o 200 tys. widzów więcej niż ubiegłoroczną imprezę, nadaną wyjątkowo we wrześniu. Jedynka w czasie transmisji niezmiennie była liderem rynku, a wpływy z reklam wyniosły 6,5 mln zł.

Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl, średnia widownia trwającego dwa dni opolskiego festiwalu wyniosła 3,05 mln osób, a udział TVP 1 w czasie transmisji imprezy ukształtował się na poziomie 34,21 proc. w grupie 4+ i 30,67 proc. w grupie komercyjnej 16-49.

Większą oglądalnością cieszył się drugi dzień festiwalu, czyli sobota. Koncerty tego dnia śledziło 3,45 mln osób przy udziale wynoszącym 36,40 proc. Najpopularniejszą częścią imprezy był sobotni koncert jubileuszowy “Co ty na to? z radiem lato” - jego drugą odsłonę oglądało niemal 5 mln widzów.

>>> Gwiazdy na festiwalu w Opolu - fotorelacja

W 2010 roku festiwal przyciągnął przed ekrany mniej osób, bo średnio 2,83 mln, a jego udział wynosił odpowiednio 27,83 proc. i 22,36 proc. (poznaj szczegóły). Wtedy jednak impreza zorganizowana została na początku września, gdy w głównych telewizjach ruszył już jesienny sezon telewizyjny. W tym roku Opole ponownie konkurowało głównie z powtórkami w innych dużych stacjach. Tak było też dwa lata temu, gdy oglądalność festiwalu wyniosła aż 3,96 mln osób, ale jego udział był porównywalny jak teraz (34,73 proc. i 31,21 proc.).

Średnio w czasie nadawania transmisji z tegorocznych opolskich koncertów Jedynka była zdecydowanym liderem rynku. Drugie miejsce zajęła stacja TVP 2 z 15,08 proc. udziału, trzeci był TVN (10,24 proc.), a czwarty - Polsat (10,18 proc.).

>>> TOPtrendy z wyższą widownią, 15 mln zł z reklam

Dane telemetryczne pokazują, że festiwal w Opolu przyciągnął przed ekrany głównie kobiety, widzów po 35. roku życia oraz mieszkańców miast. Wpływy z reklam wyemitowanych przy transmisjach z imprezy wyniosły 6,5 mln zł i były niższe niż w ubiegłym roku (wtedy było to 10,5 mln  zł), ale wtedy festiwal trwał trzy dni (dane cennikowe netto, bez rabatów).


Oglądalność 48. KFPP w Opolu

  Wszyscy 4+16-49
DataOPOLE 2011StartKoniecAMRSHR %SHR %
10-06-11TELEHITY W TELEEXPRESOWYM20:1921:223 634 62827,28%27,47%
SUPERJEDYNKI21:3922:333 764 14629,07%25,76%
SUERPREMIERY! SUPERDEBIUTY!22:5123:512 814 19032,32%27,33%
KABARET ON KABARET OFF00:0701:591 600 13947,67%43,46%
Średnia2 698 30332,03%29,74%
 
11-06-11CO TY NA TO? Z RADIEM LATO!20:1521:054 319 27635,77%30,34%
CO TY NA TO? Z RADIEM LATO!21:2122:224 902 16237,69%32,56%
PANNA MADONNA LEGENDA…22:4323:423 229 24232,44%27,26%
KABARET ON KABARET OFF23:5701:222 054 82940,45%36,93%
Średnia3 453 63036,40%31,60%
 
Średnia Opole 20113 052 46834,21%30,67%


Widownia imprezy na tle konkurencji

StacjaWszyscy 4+16-49
AMRSHR %SHR %
Opole 20113 052 46834,21%30,67%
TVP 21 345 63615,08%13,84%
TVN913 29110,24%11,47%
Polsat908 04210,18%13,03%


Profil widza festiwalu

ProfilOpoleADH %AFF
PłećMężczyźni39,32%82
Kobiety60,68%117
Wiek 4-91,16%20
 10-151,50%22
16 - 192,08%37
20 - 242,86%36
25 - 294,54%51
30 - 347,64%92
35 - 397,71%105
40 - 448,30%129
45 - 498,60%125
50 - 5412,36%154
55 - 5912,00%155
60+31,24%155
Wlk. miastaWieś34,49%88
< 50 tys.27,06%113
50-100 tys.9,05%105
100-200 tys.8,25%102
> 200 tys.21,15%105
ZawódTop management10,26%118
Pracownicy średniego szczebla15,18%101
Pracownicy fizyczni i rolnicy20,24%101
Emeryci40,20%157
Inni14,11%46
Wykształ.Podstawowe47,23%105
Średnie34,72%117
Wyższe15,38%122
Inne2,66%21


 

Dołącz do dyskusji: Festiwal w Opolu zyskał 200 tys. widzów i pokonał konkurencję

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Dany
Kabarety były dobre, a piosenki takie sobie
odpowiedź
User
marko
Festiwal w Opolu RATUJĄ tylko KABARETY.... reszta D N O
odpowiedź
User
asdw
Opole było fajne lepsze niż Sopot, co nie Sopot.
odpowiedź