Finał Eurowizji z większą widownią niż rok temu

Nadany w minioną sobotę finałowy koncert Konkursu PiosenkiEurowizji 2008 z udziałem Isis Gee obejrzało w TVP 1 ponad 800 tys.osób więcej niż śledziło zeszłoroczny finał imprezy. Mniejsza omilion widzów niż rok temu była natomiast widownia koncertupółfinałowego.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:

Jak wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanychdla Wirtualnemedia.pl, oglądalność sobotniego finału Eurowizji wTVP 1 wyniosła 3,15 mln widzów przy udziale w rynku na poziomie28,71 proc. W ubiegłym roku finał muzycznego konkursu bezuczestnictwa polskiego reprezentanta obejrzało 2,33 mln osób przyudziale wynoszącym 20,59 proc.

Odwrotnie ma się sytuacja z półfinałami. Zeszłoroczny zmaganiam.in. polskiej grupy Jet Set o wejście do głównego koncertuEurowizji (nadano je w czwartek) przyciągnęły do Jedynki 3,46 mlnwidzów, dając stacji 29,77 proc. udziału. W tym roku półfinałemitowany we wtorek 20 maja miał natomiast tylko 2,44 mln widzów i18,17 proc. udziału.

W czasie emisji tegorocznego finału Eurowizji Jedynka była liderempasma, wyprzedzając drugi w tym czasie Polsat o prawie milionwidzów (stacja Solorza-Żaka miała 2,44 mln oglądających i emitowaławtedy "Jak Oni śpiewają", "Piotr Bałtroczyk przedstawia" orazfilm). Dalej znalazły się Dwójka(1,78 mln) i TVN (1,58 mln).

Natomiast w paśmie nadawania koncertu półfinałowego publicznykanał zajął drugie miejsce, ustępując jedynie TVN-owi, któryemitował w tym czasie "Na Wspólnej", "39 i pół" i "KubęWojewódzkiego", co dało mu 2,7 mln widzów. Polsat oglądało w tympaśmie 2,28 mln osób, a TVP 2 - 2,2 mln.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Tylu Polaków korzysta z gazetek promocyjnych przed zakupami w sklepie

Tylu Polaków korzysta z gazetek promocyjnych przed zakupami w sklepie

Nowy świąteczny spot Jakdojade

Nowy świąteczny spot Jakdojade

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Przedpremierowe pokazy filmu "SONG SUNG BLUE" już 25 grudnia

Przedpremierowe pokazy filmu "SONG SUNG BLUE" już 25 grudnia