SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Finał Ligi Mistrzów oglądało w Polsacie 3,6 mln widzów. 32 mln z reklam

Sobotni finałowy mecz Ligi Mistrzów FC Barcelona kontra Manchester United oglądało w Polsacie 3,6 mln widzów. Średnia oglądalność całych rozrywek wyniosła już jednak tylko 2,1 mln osób.

Finał, wygrany przez FC Barcelonę 3-1, miał 26,47 proc. udziału w grupie 4+ oraz 28,66 proc. udziału wśród widzów między 16 a 49 rokiem życia. Wszystkie mecze Ligi Mistrzów, transmitowane przez Polsat w środowe wieczory, miały średnio 14,47 proc. i 15,34 proc. udziału w rynku (odpowiednio w 4+ i 16-49) a oglądało je prawie 2,1 mln widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurment dla portalu Wirtualnemedia.pl.

LIGA MISTRZÓW
DataOpisAMRSHR %SHR/16-49
15-09-2010AC MILAN - AJ AUXERRE178658412,44%13,27%
29-09-2010MANCHESTER UNITED - VALENCJA CF12751648,91%9,20%
20-10-2010INTER MEDIOLAN -
TOTTENHAM HOTSPUR
13308518,99%9,32%
03-11-2010REAL MADRYT - AC MILAN192557613,39%14,02%
24-11-2010GLASGOW RANGERS - MANCHESTER UNITED160499110,63%10,37%
08-12-2010ARSENAL LONDYN -
PARTIZAN BELGRAD
143079510,07%10,78%
16-02-2011

ARSENAL LONDYN -
FC BARCELONA

294769220,62%23,90%
23-02-2011INTER MEDIOLAN -
BAYERN MONACHIUM
228775915,96%16,67%
09-03-2011TOTTENHAM HOTSPUR -
AC MILAN
187174513,23%14,64%
16-03-2011REAL MADRYT -
OLYMPIQUE LYON
176067112,58%12,80%
06-04-2011FC BARCELONA -
SZACHTAR DONIECK /P/
226787915,79%16,09%
13-04-2011SCHALKE 04 -
INTER MEDIOLAN /P/
177966612,14%12,19%
27-04-2011REAL MADRYT - BARCELONA /P/289718220,52%23,17%
04-05-2011MANCHESTER UNITED - SCHALKE 04 /P/209839114,59%14,93%
28-05-2011FC BARCELONA -
MANCHESTER UTD /P/
359944826,47%28,66%
 średnio207256314,47%15,34%


Polsat podczas emisji Ligi Mistrzów zajmował ostatnią pozycję w rynku telewizyjnym. Najlepsza była Dwójka z 2,97 mln widzów i 21,49 proc. udziału w rynku.  

KonkurencjaAMRSHR%SHR/16-49
TVP2297373521,49%21,96%
TVN243400717,59%18,33%
TVP1207256314,97%12,82%
POLSAT207256314,47%15,34%

 
Mecze śledzili głównie mężczyźni, osoby powyżej 35 roku życia legitymujące się wykształceniem podstawowym i średnim. Cennikowe wpływy z reklam, według Nielsen Audience Measurment, wyniosły 32 mln złotych (dane bez rabatów). 

ProfilPolsatADH %AFF
PłećMężczyźni67,03%139
Kobiety32,97%64
Wiek04-091,59%27
10-155,44%79
16 - 194,36%77
20 - 245,58%70
25 - 297,63%86
30 - 347,83%95
35 - 397,61%105
40 - 446,65%103
45 - 498,31%119
50 - 5412,35%152
55 - 599,86%128
60+22,79%115
Wlk. miastaWieś43,62%112
< 50 tys.23,70%98
50-100 tys.8,68%101
100-200 tys.5,59%69
> 200 tys.18,41%91
WykształceniePodstawowe50,30%111
Średnie30,47%103
Wyższe12,21%100
Inne7,03%55


Turniej, poza otwartą anteną, można było szerzej śledzić w telewizji n oraz w sieci Multikino.

Dołącz do dyskusji: Finał Ligi Mistrzów oglądało w Polsacie 3,6 mln widzów. 32 mln z reklam

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
niezrzeszony
Zwracam uwagę na obecnosć w zestawieniu zarówno meczów rozgrywanych w trakcie Ligi Mistrzów i Pucharu UEFA. Na tej podstawie nie można oceniać oglądalności wyłącznie Ligi Mistrzów.
odpowiedź
User
BeeJay
Chyba sama Liga Mistrzów, coś ci się pomyliło. Oglądalność zależy od klasy zespołów, przykład Arsenal - Partizan 1,4 mln, a kolejny Arsenal - Barcelona blisko 3 mln. Za dużo transmisji w Polsacie to były mecze drugiego czy nawet trzeciego wyboru. Te lepsze szły w n sport (ciekawe przy jakiej widowni).
odpowiedź
User
Tomik
Ponieważ finał Ligi Mistrzów odbył się w Londynie na brytyjskim kanale sportowym SKY SPORTS można było wysłuchać przegranych czyli piłkarzy Man Utd. Zazdroszczę polskim kibicom, którzy dobrze znają angielski ze słuchu.
odpowiedź