Fundacja Anji Rubik edukuje o przemocy wobec mężczyzn

Fundacja SexedPL ruszyła z nową odsłoną kampanii edukacyjnej wspierającej działanie Antyprzemocowej Linii Pomocy 720 720 020. Akcent w kampanii położono na przemoc wobec mężczyzn.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Fundacja Anji Rubik edukuje o przemocy wobec mężczyzn

Najnowsza odsłona kampanii ma za zadanie nie tylko informować o Antyprzemocowej Linii Pomocy, lecz także edukować w zakresie rozumienia, dostrzegania i przeciwdziałania przemocy, której doświadczają mężczyźni, a o której mówi się dużo rzadziej. Szacuje się, że w ciągu swojego życia nawet 1 na 7 mężczyzn może doświadczyć przemocy domowej. Jednak większość z nich nikomu o tym nie powie.    

– Chłopcy dorastają otaczani wzorcami męskości, które są dość jasno określone – mężczyzna ma być silny, samodzielny i odważny. Ten jednostronny obraz mężczyzny raczej przywołuje na myśl rolę sprawcy, a nie ofiary — tłumaczy Michał Jóźwiak, psycholog i psychoterapeuta. – Czy w ogóle możliwe jest to, że będę ofiarą przemocy jako mężczyzna? Takie wątpliwości powodują, że mężczyźni często radzą sobie, ukrywając swoje problemy. 

Kampania społeczna o przemocy wobec mężczyzn     

Nowe spoty przygotowane przez Fundację SexedPL i reżysera Jana Dybusa pokazują przemocową sytuację w klubie, której doświadcza mężczyzna.     – Mówienie o przemocy wobec mężczyzn wciąż pozostaje tematem tabu, głównie ze względu na społeczne stereotypy dotyczące męskości. Jednak równouprawnienie oznacza także równość w traktowaniu ofiar. Dlatego ważne jest, abyśmy zmieniali społeczny odbiór, zachęcając mężczyzn do szukania pomocy i traktując ich jako poszkodowanych, którym należy się wsparcie tak samo, jak kobietom — tłumaczy Magda Stawinoga, project managerka Fundacji SexedPL.

 

Spoty zostały wyprodukowane przez Papaya Films. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Cenckiewicz pójdzie do sądu ws. tekstu "Wyborczej". Prokuratura wszczęła czynności

Cenckiewicz pójdzie do sądu ws. tekstu "Wyborczej". Prokuratura wszczęła czynności

Katarzyna Kopeć-Ziemczyk zastępczynią dyrektora w Ministerstwie Zdrowia

Katarzyna Kopeć-Ziemczyk zastępczynią dyrektora w Ministerstwie Zdrowia

PKO BP wybiera w przetargu agencję field marketingową

PKO BP wybiera w przetargu agencję field marketingową

TVP traci prawa piłkarskie. To oni pokażą Lewandowskiego

TVP traci prawa piłkarskie. To oni pokażą Lewandowskiego

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii
Materiał reklamowy

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii

"Efekt Smarzowskiego" w liczbach. "Dom dobry" napędza debatę o przemocy domowej

"Efekt Smarzowskiego" w liczbach. "Dom dobry" napędza debatę o przemocy domowej