Gartner: 102 mld pobrań aplikacji mobilnych w 2013 r.

Sklepy z aplikacjami na urządzenia mobilne odnotują w 2013 roku 102 miliardy pobrań, w porównaniu do 64 miliardów w roku 2012 - szacuje firma badawcza Gartner.

km
km
Udostępnij artykuł:

Według analityków Gartnera, całkowity przychód sklepów z aplikacjami mobilnymi sięgnie w tym roku 26 miliardów dolarów, wobec 18 miliardów dolarów w roku ubiegłym.

91 proc. aplikacji pobranych w 2013 roku mają stanowić aplikacje darmowe. Z kolei udział zakupów wewnątrz aplikacji w przychodzie sklepów ma wzrosnąć z 11 proc. w 2012 roku do 17 proc. w roku 2013 i 48 proc. w roku 2017.

grafika

- Darmowe aplikacje odpowiadają obecnie za około 60 proc. i 80 proc. wszystkich aplikacji dostępnych odpowiednio w Apple App Store i Google Play. W 2017 roku obie platformy będą wspólnie odpowiadać za 90 proc. globalnej liczby pobrań - stwierdził Brian Blau, research director w firmie Gartner. - Spodziewamy się jednak, że przeciętna miesięczna liczba pobrań w przypadku urządzeń z systemem iOS spadnie w latach 2013-2017 z 4,9 do 3,9 mld, a w przypadku urządzeń z Androidem z 6,2 do 5,8 mld - dodał.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami