„Gazeta Wyborcza” ma 218 tys. subskrybentów cyfrowych, płacą średnio po 14 zł miesięcznie

Na koniec ub.r. z prenumeraty cyfrowej „Gazety Wyborczej” (Agora) korzystało 218 tys. użytkowników, o 47,5 tys. więcej niż rok wcześniej. Przeciętny przychód miesięczny od subskrybenta, który kupił ofertę bezpośrednio na Wyborcza.pl, wynosił 14 zł.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W prezentacji dla inwestorów Agora podała, że na koniec ub.r. 61 proc. wykupionych subskrypcji było z opcją automatycznego odnowienia na kolejny okres.

W ub.r. przeciętny przychód miesięczny od subskrybenta cyfrowego „GW”, który wykupił ofertę bezpośrednio na Wyborcza.pl (dzięki czemu wydawca nie dzielił się z nikim prowizją), wynosił 14 zł, co wobec 10 zł rok wcześniej oznacza wzrost o 37 proc.

W ub.r. Agora podała, że na koniec maja z prenumeraty cyfrowej korzystało 192 tys. użytkowników, a na początku listopada - nieco ponad 200 tys. - Wyniki Agory to dobry prognostyk dla całej branży. Jednak żeby wykorzystać okazję trzeba się spieszyć i uczyć od „Gazety Wyborczej” budowania oprócz narzędzi także odpowiednich kompetencji i zespołów - komentowali w listopadzie dla Wirtualnemedia.pl eksperci z branży wydawniczej.

Przychody cyfrowe „Gazety Wyborczej” - zarówno od subskrybentów, jak i z reklam - w ub.r. stanowiły 24 proc. łącznych wpływów dziennika. W 2018 roku było to 21 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wyniki-sprzedazy-dziennikow-styczen-2020-fakt-gazeta-wyborcza-ostro-w-dol,7170740539168897a ##

Prenumerata cyfrowa „Gazety Wyborczej” od sześciu lat

Oferta prenumeraty „Gazety Wyborczej” została wprowadzona na początku 2014 roku. jest podzielona na dwa główne warianty (podstawowy i premium), obejmuje pełny dostęp do serwisów internetowych „GW”, jej dodatków i magazynów oraz e-wydań.

Liczba subskrybentów cyfrowych „Gazety Wyborczej” rosła następująco:- 54,8 tys. na koniec 2014 roku,- 77 tys. na koniec 2015 roku,- 100 tys. na koniec 2016 roku,- 133 tys. na koniec 2017 roku,- 170,5 tys. na koniec 2018 roku,- 218 tys. na koniec 2019 roku.

Jednocześnie malała sprzedaż egzemplarzowa „Gazety Wyborczej”, podobnie jak wszystkich pozostałych dzienników. Według danych ZKDP w ub.r. średnia sprzedaż ogółem „GW” zmalała o 9,2 proc. do 85 873 egz.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/oplaty-za-subskrypcje-cyfrowa-gazety-wyborczej-mozna-doliczac-do-rachunku-w-orange-jak-to-zrobic,7170736051177089a ##

W prezentacji Agora podkreśliła, że doliczając do wyniku sprzedażowego „GW” z grudnia liczbę subskrybentów cyfrowych, za dostęp do dziennika płaciło ok. 300 tys. użytkowników. W latach 2014-2017 było to w przedziale 200-250 tys., natomiast w 2013 roku, jeszcze przed wprowadzeniem prenumeraty cyfrowej - poniżej 200 tys.

grafika

20 tys. subskrybentów cyfrowy TOK FM

Od sześciu lat Agora oferuje też w internecie odpłatnie subskrypcję z audycjami i podcastami Radia TOK FM. Na koniec 2017 roku z oferty korzystało 10,6 tys. użytkowników, rok później - 15,5 tys., a na koniec ub.r. - już 20 tys. 85 proc. z nich korzysta z możliwości słuchania audycji internetowych w aplikacji (tylko lub także ze strony www) dostępnej na urządzenia mobilne.

- Z 20 tysiącami cyfrowych subskrybentów jesteśmy w czołówce medialnych ofert subskrypcyjnych w Polsce, a aplikacja TOK FM pozostaje liderem najlepiej zarabiających polskich aplikacji mediowych w Google Play. Do 2022 r., zgodnie ze strategią Grupy Agora, Radio TOK FM ma zbudować bazę nie mniej niż 30 tys. użytkowników oferty premium - jesteśmy coraz bliżsi realizacji tego celu - komentował w połowie stycznia Jarosław Śliżewski, dyrektor obszarów cyfrowych w Grupie Radiowej Agory.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Rosja zjadła zysk polskiego giganta odzieżowego. Sinsay napędza sprzedaż

Rosja zjadła zysk polskiego giganta odzieżowego. Sinsay napędza sprzedaż

Startuje cyber.gov.pl do ochrony przed zagrożeniami w sieci

Startuje cyber.gov.pl do ochrony przed zagrożeniami w sieci

Oshee współpracuje z Kacprem Tomasiakiem

Oshee współpracuje z Kacprem Tomasiakiem

Zaskakujący wybór Człowieka Roku 2025 magazynu "Time"

Zaskakujący wybór Człowieka Roku 2025 magazynu "Time"

Valkea: 25 lat, 100 ekspertów, jedna z największych niezależnych agencji marketingowych w Polsce
Materiał reklamowy

Valkea: 25 lat, 100 ekspertów, jedna z największych niezależnych agencji marketingowych w Polsce

Zmiany i awanse w Agencji 2012

Zmiany i awanse w Agencji 2012