SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Gazeta Wyborcza” w reklamie nawiązuje do zarzutów wobec Wirtualnej Polski. „Piszemy dla ludzi, nie dla ministra”

W grafice autopromocyjnej „Gazety Wyborczej” (Agora) nawiązano do zarzutów OKO.press, że część tekstów Wirtualnej Polski o Ministerstwie Sprawiedliwości i jego szefie Zbigniewie Ziobrze była konsultowana z przedstawicielami resortu. - „Piszemy dla ludzi, nie dla ministra” - zapewnia „Gazeta Wyborcza”.

Grafika „Gazety Wyborczej” zachęca do „wspierania niezależnego dziennikarstwa” m.in. poprzez wykupywanie subskrypcji cyfrowej „GW”. Pojawiła się na portalu Wyborcza.pl w czwartek.

Na początku listopada ub.r. liczba użytkowników z aktywną prenumeratą cyfrową „Gazety Wyborczej” przekroczyła poziom 200 tys. W grudniu ub.r. portal Wyborcza.pl zanotował 7,6 mln użytkowników i 69,08 mln odsłon oraz 8 minut i 29 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego (według badania Gemius/PBI).

Z kolei według danych ZKDP w listopadzie ub.r. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 83 450 egz., o 16,77 proc. mniej niż rok wcześniej.

Po tekście OKO.press Wirtualna Polska zbada działania Tomasza Machały

W środę na OKO.press opublikowano artykuł Sebastiana Kluzińskiego opisujący, że redakcja Wirtualnej Polski jest bardzo przychylnie nastawiona do Ministerstwa Sprawiedliwości, szefa tego resortu Zbigniewa Ziobrę i jego najbliższych współpracowników.

Według anonimowych dziennikarzy Wirtualnej Polski (byłych i obecnych), na których powołuje się OKO.press, krytyczne teksty o tym ministerstwie są mało eksponowane na WP.pl albo w ogóle się nie ukazują, o czym miał mówić podwładnym Tomasz Machała, redaktor naczelny i wiceprezes Wirtualna Polska Media ds. wydawniczych. Ponadto niektóre artykuły miały być przez dziennikarzy konsultowane z przedstawicielami resortu sprawiedliwości. Dziennikarz OKO.press zauważył też, że teksty przychylne temu ministerstwu, a także niektórym innym instytucjom, firmom i politykom, były opatrywane nazwiskami kilku fikcyjnych dziennikarzy.

- Artykuł składa się z kłamstw, półprawd i pomówień. Fakty są takie, że Wirtualna Polska nie faworyzuje żadnego polityka. Nie faworyzuje również Zbigniewa Ziobry, co jest główną tezą publikacji. Świadczą o tym analizy niezależnego Instytutu Monitorowania Mediów - skomentowała to Wirtualna Polska w oświadczeniu.

Natomiast w czwartek poinformowała, że powołano zespół złożony z przedstawicieli rady nadzorczej i rady pracowników Wirtualna Polska Media, „w celu jak najszybszego zbadania tez pojawiających się w mediach od wczoraj, dotyczących postępowania redaktora Tomasza Machały”. Zespół ma pracować przez dwa tygodnie, a Machała wziął na ten czas urlop, jednocześnie „kategorycznie zaprzeczając, aby dziennikarze Wirtualnej Polski konsultowali swoje artykuły z osobami wskazanymi w publikacjach medialnych”.

- Jeszcze raz podkreślamy, że Wirtualna Polska nie faworyzuje żadnego polityka, co jest główną tezą publikacji medialnych. Jest to teza całkowicie fałszywa - podkreśliła firma.

„Logo” promuje się czytelnikom „CKM” i „Playboya”

Agora kolejny raz w materiałach marketingowych nawiązuje do problemów innych mediów. W nowym numerze „Logo” dodano zawieszkę z napisem: „Już nie kupisz nowego ‘Playboya’ ani ‘CKM’”. Wydający m.in. te dwa magazyny Marquard Media Polska z końcem ub.r. wycofał się z rynku prasowego i zwolnił ok. 70 osób, złożył też przyjęty przez sąd wniosek o postępowanie sanacyjne (ma 20,5 mln zadłużenia).

Natomiast w ramach promocji subskrypcji cyfrowej „Gazety Wyborczej” w ostatnich latach przeprowadzono wiele kampanii nawiązujących do ważnych bieżących wydarzeń. W ramach tych akcji zazwyczaj środki ze sprzedaży subskrypcji w wyznaczonym czasie przekazywano na wskazane cele społeczne. W kwietniu ub.r. zebrano 200 tys. zł na wsparcie strajkujących nauczycieli, w maju 2018 roku ogłoszono „Prenumeratę solidarnościową” na rzecz protestujących w Sejmie niepełnosprawnych i ich rodziców, a w marcu 2018 roku zebrano 37,5 tys. zł, które przekazano Kampanii Przeciw Homofobii, Centrum Praw Kobiet i Stowarzyszeniu Interwencji Prawnej.

W pierwszych trzech kwartałach ub.r. Agora w pionie prasowym zanotowała spadek przychodów o 9,4 proc. do 190,6 mln zł oraz straty EBITDA z 20 do 5,6 mln zł. Przychody ze sprzedaży „Gazety Wyborczej” wzrosły o 8,4 proc. do 72 mln zł, a z reklam w niej zmalały z 10,4 proc. do 52,4 mln zł.

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” w reklamie nawiązuje do zarzutów wobec Wirtualnej Polski. „Piszemy dla ludzi, nie dla ministra”

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Nlin
To co robi wp to dramat! Zaprzeczenie dziennikarstwa!! Zapłacą za to. Ale wyborcza, rzepa, se, dgp, fakt, Polsat,m niech sie nie wyglupiajaZ lepiej tam nie jest
odpowiedź
User
Xmen
Wyborcza która przez dwie dekady żyła z kuriozalnych ogłoszeń z budżetu państwa akurat to powinna siedzieć cicho.
odpowiedź
User
Krynica
Rzetelni jak to wyborcza https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wyborcza-pl-musi-sprostowac-tekst-zarzucajacy-ministerstwu-sprawiedliwosci-pominiecie-ksiezy-w-rejestrze-pedofilow
odpowiedź