„Gazeta Wyborcza” i „Gazeta Polska Codziennie” z największymi spadkami w listopadzie

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich w listopadzie ub.r. był „Fakt”. Prawie wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki, a na czele pod tym względem uplasowały się „Gazeta Wyborcza” i „Gazeta Polska Codziennie”. Zyskał tylko „Parkiet” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„Gazeta Wyborcza” i „Gazeta Polska Codziennie” z największymi spadkami w listopadzie

W listopadzie 2019 roku średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) wyniosła 207 230 egz., czyli o 6,28 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugą lokatę ze sprzedażą ogółem wynoszącą 114 046 egz. zajął „Super Express” (ZPR Media). Jego wynik zmniejszył się o 5,03 proc.

Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół najbardziej w zestawieniu - o 16,77 proc. do 83 450 egz.

Drugi największy spadek średniej sprzedaży ogółem, wynoszący 14,21 proc. do 12 744 egz., zanotowała „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Tytuł ten w rankingu zajął siódmą lokatę.

Z kolei jedynym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 1,53 proc., pochwalić się mógł dziennik „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Media), który w zestawieniu był ostatni. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym miesiącu wyniosła 3 847 egz.

grafika

W listopadzie ub.r. w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem pochwalić się mógł „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes), który zyskał tutaj 7,21 proc.

Najwięcej w tym ujęciu stracił dziennik „Gazeta Polska Codziennie”, którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 5,07 proc.

grafika

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem