SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Gazety w sieci: na czele „SE” i „Fakt”, w górę „GW”, „PS” i „PB”

Wśród serwisów internetowych gazet ogólnopolskich najpopularniejsze niezmiennie są strony „Super Expressu” i „Faktu”. W skali roku spore wzrosty odwiedzalności osiągnęły witryny „Gazety Wyborczej”, „Przeglądu Sportowego” i „Pulsu Biznesu”.

Dane z Megapanelu PBI/Gemius opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl pokazują, że w kwietniu br. serwis „Super Expressu” (Murator) odwiedziło 3,34 mln użytkowników, którzy wykonali w nim 35,91 mln odsłon i 2,45 mln odsłon mobilnych, a każdy spędził średnio 7 minut i 38 sekund. Witryna „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska”) zanotowała 410 tys. real users mniej, za to użytkownicy wykonali w niej 59,82 mln odsłon i 4,61 mln odsłon mobilnych, a każdy korzystał z niej przeciętnie przez 13 minut i 23 sekundy. Nieco więcej odsłon niż strona „Super Expressu” zanotował też serwis „Gazety Wyborczej” (Agora), mimo że odwiedziło go 900 tys. real users mniej. Na Wyborcza.pl przeciętny użytkownik spędził 22,5 minuty, czyli trzykrotnie więcej niż w przypadku SE.pl. Przypomnijmy, że na początku czerwca witryna „GW” została udostępniona w nowej wersji (zobacz szczegóły).

>>> E-wydania: „Puls Biznesu” wyprzedził „Gazetę Wyborczą”, „Rzeczpospolita” zyskała najwięcej

Po ponad milionie użytkowników miały w kwietniu serwis „Rzeczpospolitej” (Gremi Media) i dwie strony związane z „Dziennikiem Gazetą Prawną” (Infor Biznes): Gazetaprawna.pl i Dziennik.pl (przy czym na tym drugim przeważają treści, które nie ukazują się w papierowych wydaniach „DGP”). Rp.pl i Dziennik.pl zanotowały po 15-17 mln odsłon i 10,5-12,5 minuty na użytkownika, czyli prawie dwa razy więcej niż Gazetaprawna.pl.

Wśród pozostałych stron zwraca uwagę to, że z serwisu „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) przeciętny użytkownik korzystał aż przez godzinę i 48 minut. To wynik prawie pięć razy lepszy niż drugiej pod tym względem strony „Gazety Wyborczej”.

>>> Allegro z GG przed Facebookiem, mocno w górę Google i Onet (Megapanel z kwietnia)

Witrynę „Parkietu” (Gremi Media) odwiedziło poniżej 70 tys. użytkowników, dlatego ich liczba nie została określona w Megapanelu PBI/Gemius. Strona „Naszego Dziennika” nie jest objęta audytem site-centric (dlatego nie wiadomo, ile odsłon wykonują i ile czasu spędzają na niej internauci), natomiast serwis „Gazety Polskiej Codziennie” (gpcodziennie.pl) w ogóle nie jest objęty badaniem.

Serwisy gazet ogólnopolskich w kwietniu 2013 (Megapanel PBI/Gemius)

serwis

real users

odsłony ogółem

odsłony mobilne

czas na RU [godz:min:s]

zasięg

se.pl

3 338 916

35 909 955

2 449 386

00:07:38

16,35%

fakt.pl

2 927 497

59 822 920

4 608 368

00:13:23

14,33%

wyborcza.pl

2 438 198

36 144 738

3 445 096

00:22:30

11,94%

rp.pl

1 306 950

14 696 678

901 041

00:10:40

6,40%

gazetaprawna.pl

1 270 350

8 140 703

432 041

00:06:16

6,22%

dziennik.pl

1 066 531

16 971 227

1 156 152

00:12:37

5,22%

przegladsportowy.pl

493 071

9 058 468

1 190 200

00:17:45

2,41%

pb.pl

360 665

8 959 829

544 348

01:47:55

1,77%

polskatimes.pl

312 461

1 908 687

127 483

00:04:42

1,53%

naszdziennik.pl

102 552

-

-

-

0,50%

parkiet.com

-

5 529 855

285 751

-

-


W skali roku tylko Dziennik.pl, Naszdziennik.pl i Parkiet.com zanotowały spadek liczby real users. Ten pierwszy serwis stracił nie tylko użytkowników (55 tys., to spadek o 4,9 proc.), lecz również 975 tys. odsłon (5,4 proc. w dół) i 19 sekund w przeliczeniu na użytkownika (2,4 proc. w dół).

>>> „Super Express” i „Gazeta Polska Codziennie” zyskały czytelników

Serwisy „Super Expressu” i „Faktu” co prawda zyskały użytkowników - pierwszy 490 tys. (wzrost o 17,3 proc.), a drugi 760 tys. (wzrost o 35,1 proc.), ale zanotowały sporo mniej odsłon i dużo krótszy czas przypadający na użytkownika. SE.pl stracił 5,24 mln odsłon (12,7 proc. w dół) oraz 5 minut i 10 sekund na użytkownika (40,4 proc. w dół), a Fakt.pl - 9,3 mln odsłon (spadek o 13,5 proc.) i 7,5 minuty na użytkownika (39 proc. w dół).

Również serwis „Rzeczpospolitej” chociaż zyskał 320 tys. real users (wzrost o 32,6 proc.), to stracił 4,3 mln odsłon (spadek o 22,6 proc.) i 8 minut na użytkownika (62,9 proc. w dół). Gazetaprawna.pl zanotowała 155 tys. real users i 530 tys. odsłon więcej niż przed rokiem (to wzrosty o 13,9 i 7 proc.), ale minutę mniej na użytkownika (spadek o 14 proc.). Natomiast witryna „Przeglądu Sportowego” miała 150 tys. real users i 2,31 mln odsłon więcej niż rok wcześniej (44,6 i 34,3 proc. w górę), ale 5 minut mniej w przeliczeniu na użytkownika (to spadek o 22,2 proc.).

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w kwietniu 2013 roku

Największy wzrost osiągnął serwis „Gazety Wyborczej”: 383 tys. real users (18,6 proc. w górę), 5,46 mln odsłon (17,8 proc. w górę) i 1,33 minuty na użytkownika (6,2 proc. w górę). Z kolei witryna „Pulsu Biznesu” zyskała 88 tys. real users (wzrost o 32,5 proc.) i 3,48 mln odsłon (63,5 proc. w górę), a przeciętny użytkownik korzystał z niej o 19 minut, czyli 21,3 proc. dłużej niż przed rokiem.

Serwisy gazet ogólnopolskich rok po roku (Megapanel PBI/Gemius)

serwis

kwiecień 2013

kwiecień 2012

real users

odsłony ogółem

czas na RU [godz:min:s]

real users

odsłony ogółem

czas na RU [godz:min:s]

se.pl

3 338 916

35 909 955

00:07:38

2 847 057

41 148 341

00:12:48

fakt.pl

2 927 497

59 822 920

00:13:23

2 165 952

69 127 504

00:21:55

wyborcza.pl

2 438 198

36 144 738

00:22:30

2 054 982

30 685 068

00:21:11

rp.pl

1 306 950

14 696 678

00:10:40

985 481

18 993 460

00:18:40

gazetaprawna.pl

1 270 350

8 140 703

00:06:16

1 115 357

7 609 293

00:07:17

dziennik.pl

1 066 531

16 971 227

00:12:37

1 121 026

17 947 939

00:12:56

przegladsportowy.pl

493 071

9 058 468

00:17:45

341 036

6 744 595

00:22:49

pb.pl

360 665

8 959 829

01:47:55

272 210

5 480 333

01:28:59

polskatimes.pl

312 461

1 908 687

00:04:42

292 972

1 754 313

00:05:41

naszdziennik.pl

102 552

-

-

111 506

-

-

parkiet.com

-

5 529 855

-

121 281

6 322 398

01:19:10

Dołącz do dyskusji: Gazety w sieci: na czele „SE” i „Fakt”, w górę „GW”, „PS” i „PB”

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
A co z Piano?
.
odpowiedź
User
elko
Brak danych o niezależna i wpolityce.
Na szczęście bardziej miarodajny jest google niżwirtualnemedia :)))))
odpowiedź
User
rh minus
@elko: w zestawieniu są portale GAZET. Czytaj uważnie, pisowski strażniku miarodajności.
odpowiedź