Gemius będzie badał internet w Czechach

Firma Gemius wygrała przetarg na realizację badań widowni internetowej w Czechach. Przez kolejne 3 lata będzie je prowadzić wspólnie z firmą Mediaresearch.

km
km
Udostępnij artykuł:

Przetarg na dostarczenie oficjalnego badania widowni internetowej na Czechach został ogłoszony przez stowarzyszenie SPIR w 2010 r. Swoje oferty złożyły firmy Gemius we współpracy z Mediaresearch, a także firmy comScore, Data Collect oraz TNS Aisa.

Początkowo SPIR zdecydował się na współpracę z comScore, jednak po kilku miesiącach negocjacji i ponownej oceny, stowarzyszenie zmieniło decyzję i wybrało ofertę złożoną przez Gemius i Mediaresearch.

Badanie widowni internetowej, którego dotyczył przetarg, rozpocznie się w styczniu 2012 r. i będzie realizowane przez kolejne 3 lata. Projekt obejmuje badanie oglądalności stron internetowych, ruchu generowanego przez urządzenia mobilne oraz badanie treści multimedialnych i aplikacji. W projekcie zostanie wykorzystane m.in. badanie gemiusTraffic 2.0, dostarczające informacje na temat ruchu na stronach internetowych.

Jedną z nowości będzie wprowadzenie metodologii obliczania danych, dzięki której możliwe będzie dostarczenie co miesiąc danych o strukturze socjodemograficznej czeskiej widowni internetowej. Czechy i Słowacja będą pierwszymi rynkami, na których zostanie wdrożona nowa metodologia Gemiusa.

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska