Gemius i PBI szykują jednoźródłowe badania internetu, telewizji i radia

Firmy Gemius i Polskie Badania Internetu podpisały umowę, w ramach której będą realizować wspólnie jednoźródłowe badania korzystania z internetu, telewizji oraz radia. Jego pierwsze wyniki mają być dostępne najpóźniej w lipcu br.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Gemius i PBI szykują jednoźródłowe badania internetu, telewizji i radia
Paweł Laskowski, prezes PBI

Nowe badanie ma być oparte na smartfonach z autorskim oprogramowaniem pomiarowym Gemius, które będą otrzymywali paneliści. Urządzenia będą mierzyć to, jak uczestnicy panelu korzystają z radia i telewizji - zarówno w domu, jak i poza nim.

Dodatkowo będą wykorzystywane dane z obecnego badania korzystania z internetu (także dot. aplikacji mobilnych oraz streamów audio i wideo), które na zlecenie PBI od lat realizuje Gemius. Obecnie panel tego badania obejmuje 10 tys. internautów z zainstalowanym oprogramowaniem rejestrującym ich ruch w internecie i ok. 100 tys. tzw. cookie panelistów.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/najpopularniejsze-serwisy-internetowe-i-aplikacje-mobilne-w-styczen-2020-roku-wyniki-badanie-gemius-pbi,7170754243180673a ##

2,5 tys. uczestników badania radia i telewizji

Na potrzeby badania korzystania z radia i telewizji zostanie przygotowany panel liczący na początek 2,5 tys. osób. To oni zostaną wyposażeni w smartfony rejestrujące, co słuchają w radiu i oglądają w telewizji.

Wszystkie wyniki mają być prezentowane w interfejsie internetowym oraz poprzez osobne API. Ma to umożliwiać zarówno wgląd do wyników poszczególnych mediów, jak też analizowanie współkonsumpcji tych mediów.

Dostępne będą dane o oglądalności i słuchalności poszczególnych programów, jak też bloków reklamowych przez odbiorców w miejscu zamieszkania i poza nim. Prezentowane będą wskaźniki takie jak m.in. liczba użytkowników, odtworzenia, średni czas korzystania czy udział w łącznym czasie korzystania.

Gemius i PBI zapowiadają, że wyniki nowego badania będą dostępne najpóźniej w lipcu br.

- Nowe badanie wykorzystuje wspólny potencjał PBI i Gemius oraz stanowi odpowiedź na stale rosnące potrzeby rynku - zarówno mediów jak i marketerów. Dzięki niemu wszyscy gracze będą mogli jeszcze efektywniej realizować swoje projekty. Jest to także jeden z pierwszych tego typu projektów w Europie - podkreśla Paweł Laskowski, prezes Polskich Badań Internetu.

KRRiT i nadawcy szykują Telemetrię Polską

Od wiosny 2018 roku nad jednoźródłowym badaniem korzystania z internetu, telewizji i radia pracuje Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji w ramach programu Telemetria Polska. W październiku ub.r. KRRiT podpisała umowę z Instytutem Łączności na przeprowadzenie prac badawczo-rozwojowych w zakresie jednoźródłowych badań telewizji, radia i internetu, instytut ma m.in. prowadzić badania preferencji w zakresie konsumpcji mediów. Będzie się opierać o model panelu telemetrycznego bazującego na blisko 2 tys. gospodarstw domowych.

Natomiast w grudniu ponad 20 nadawców telewizyjnych utworzyło własny MOC (Media Owners Committee, Związek Pracodawców Ogólnopolskich Mediów Telewizyjnych „MOC TV”), który ma im ułatwić oficjalne przedstawianie własnego stanowiska m.in. w sprawie prac nad jednoźródłowym badaniem mediów.

Z kolei przewodniczący KRRiT powołał Komitet Sterujący przy programie Telemetria Polska, który ma zajmować się pracami badawczo-rozwojowymi, budową infrastruktury technicznej, przygotowaniem prototypu systemu do monitorowania mediów oraz innych prac związanych z przygotowaniem i uruchomieniem monitoringu odbioru mediów elektronicznych.

- Chcielibyśmy, aby projekt realizowany przez Gemius przyczynił się do istotnego rozwoju badań medialnych, nad którego nowym standardem pracują organizacje zrzeszające reklamodawców, agencje i domy mediowe oraz właścicieli mediów, a także KRRiT z Telemetrią Polską, która oficjalnie zapowiedziała jeszcze w tym roku budowę panelu 2000 gospodarstw domowych. Gemius jest technologicznie i organizacyjnie gotowy do udziału w takich projektach i jeżeli tylko nasi partnerzy będą chcieli korzystać z naszego doświadczenia i wiedzy, jesteśmy gotowi na współpracę w zakresie budowy nowego standardu pomiaru konsumpcji mediów w Polsce - komentuje Marcin Pery, prezes Gemiusa.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online