Globalny rynek telewizyjny w górę

Globalny rynek telewizyjny powoli wychodzi z pandemii. W najbliższych latach jego wartość będzie rosła średnio o 6 proc. rocznie, aby w roku 2025 sięgnąć blisko 300 mld dolarów - prognozuje firma badawcza The Business Research Company (TBRC).

km
km
Udostępnij artykuł:

TBRC przewiduje, że pomimo przesunięcia środków z reklam do przestrzeni cyfrowej oraz tendencji spadkowej w segmencie tradycyjnej płatnej telewizji, globalny rynek telewizyjny zanotuje stosunkowo silny wzrost.

W tym roku rynek ma urosnąć o 7,9 proc., z 217,05 mld dolarów w 2020 r. do 234,2 mld dolarów. Na kolejne lata prognozowane jest średnioroczne tempo wzrostu na poziomie 6 proc., dzięki czemu w roku 2025 wartość rynku ma sięgnąć 296,2 mld dolarów.

Według TBRC, wzrost ten będzie przede wszystkim efektem reorganizacji działalności przez firmy, które będą koncentrować się na technologii cyfrowej. Odbijają się one po skutkach pandemii COVID-19, które wymusiły liczne zmiany operacyjne.

Firma badawcza podkreśla, że w ujęciu geograficznym największym rynkiem telewizyjnym jest region Azji i Pacyfiku, z 29,1 proc. udziału w 2020 r. Następne w kolejności są Ameryka Północna i Europa Zachodnia.

Najszybciej rozwijające się rynki to Afryka i Bliski Wschód

Natomiast najszybciej rozwijające się rynki to Afryka oraz Bliski Wschód, które w latach 2020-2025 mają rosnąć rocznie średnio odpowiednio o 11,1 proc. i 10,2 proc. W przypadku kolejnych pod tym względem Ameryki Południowej i Europy Wschodniej, prognozowane średnioroczne tempo wzrostu to odpowiednio 8,9 proc. i 5,8 proc.

TBRC w swoim raporcie podkreśla także, że rynek telewizyjny jest mocno skoncentrowany, a dominuje na nim niewielka liczba dużych graczy. W zeszłym roku TOP 10 firm miało 90,66 proc. udziału w całym rynku. Wśród największych graczy wymieniani są: Comcast, Walt Disney, Time Warner, ViacomCBS, NBC Universal, Dish Network, Fox Corporation, BBC, ABC i A&E Television Networks.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik  Polsatu dementuje

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik Polsatu dementuje

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"