Google kupi w Nowym Jorku biurowiec za 2,1 mld dolarów. "Historyczna inwestycja"

Google ogłosił we wtorek, że kupi biurowiec w Nowym Jorku za 2,1 mld dolarów. Jeśli transakcja dojdzie do skutku będzie jedną z największych tego typu w tym mieście, co daje nadzieję kulejącemu przez pandemię koronawirusa rynkowi nieruchomości.

masz / pap
masz / pap
Udostępnij artykuł:

Gigant technologiczny na razie dzierżawi nieruchomość o powierzchni ponad 390 tys. m kw. Jest to dawny terminal towarowy w zachodniej części Manhattanu znany jako St. John's Terminal, obecnie odnawiany i rozbudowywany.

W Nowym Jorku Google ma 12 tys. pracowników - najwięcej poza Kalifornią. We wtorek poinformowano, że w nadchodzących latach do biura w metropolii przyjętych zostanie kolejne 2 tys. osób.

grafika

"Historyczna inwestycja"

Burmistrz Nowego Jorku Bill de Blasio określił transakcję jako "historyczną inwestycję" dla miasta. Biurowiec po rozbudowaniu zajmie 944 tys. m kw. Zostanie otwarty w połowie 2023 r.

Cztery korporacje zwane "Big Tech" - Google, Amazon, Apple i Facebook - zatrudniają na Manhattanie łącznie ponad 22 tys. osób. Obecnie pracują w większości zdalnie. Wydaje się mało prawdopodobne, że w najbliższym czasie zaczną chodzić do biur przez pięć dni w tygodniu. Wiele firm ogłosiło, że pozwoli swoim pracownikom na hybrydowy model pracy także po zakończeniu pandemii.

"The New York Times" zwrócił uwagę, że tempo ożywiania gospodarki w Nowym Jorku może zależeć od biurowców. Przed pandemią przychodziło do nich ok. miliona pracowników, a ich wydatki na wszystko - od porannej kawy, przez lunche biznesowe po bilety na występy na Broadwayu po pracy - wspierały tysiące małych firm. Brak tych osób doprowadził do zamknięcia wielu sklepów i restauracji na Manhattanie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Katarzyna Kopeć-Ziemczyk zastępczynią dyrektora w Ministerstwie Zdrowia

Katarzyna Kopeć-Ziemczyk zastępczynią dyrektora w Ministerstwie Zdrowia

PKO BP wybiera w przetargu agencję field marketingową

PKO BP wybiera w przetargu agencję field marketingową

TVP traci prawa piłkarskie. To oni pokażą Lewandowskiego

TVP traci prawa piłkarskie. To oni pokażą Lewandowskiego

"Efekt Smarzowskiego" w liczbach. "Dom dobry" napędza debatę o przemocy domowej

"Efekt Smarzowskiego" w liczbach. "Dom dobry" napędza debatę o przemocy domowej

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii
Materiał reklamowy

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii

PhytoPharm w gronie klientów Value Media

PhytoPharm w gronie klientów Value Media