Google ma zgodę od FTC na przejęcie AdMob (pomogło Apple)

Federalna Komisja Handlu (Federal Trade Commission - FTC) wyraziła zgodę na przejęcie firmy AdMob przez Google.

km
km
Udostępnij artykuł:

Google jeszcze na początku listopada ubiegłego roku ogłosiło, że uzgodniło warunki przejęcia za 750 milionów dolarów AdMob - firmy specjalizującej się w sprzedaży reklam wyświetlanych na ekranach mobilnych urządzeń.

FTC długo przyglądała się transakcji, mając obawy, że może ona doprowadzić do monopolu na rynku mobilnej reklamy. Zostały one jednak rozwiane po tym jak Apple ogłosiło w kwietniu, że uruchamia własną platformę mobilnej reklamy o nazwie iAd. W grudniu zeszłego roku firma z Cupertino kupiła też konkurencyjną wobec AdMob sieć Quattro Wireless.

W związku z tym komisja uznała, że istnieje niewielkie prawdopodobieństwo aby przejęcie AdMob przez Google "miało szkodliwy wpływ na konkurencję na rozwijającym się rynku sieci mobilnej reklamy".

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Pierwszy wzrost liczby abonentów płatnej telewizji od 2017 roku

Pierwszy wzrost liczby abonentów płatnej telewizji od 2017 roku

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu