Google ma zgodę od FTC na przejęcie AdMob (pomogło Apple)

Federalna Komisja Handlu (Federal Trade Commission - FTC) wyraziła zgodę na przejęcie firmy AdMob przez Google.

km
km
Udostępnij artykuł:

Google jeszcze na początku listopada ubiegłego roku ogłosiło, że uzgodniło warunki przejęcia za 750 milionów dolarów AdMob - firmy specjalizującej się w sprzedaży reklam wyświetlanych na ekranach mobilnych urządzeń.

FTC długo przyglądała się transakcji, mając obawy, że może ona doprowadzić do monopolu na rynku mobilnej reklamy. Zostały one jednak rozwiane po tym jak Apple ogłosiło w kwietniu, że uruchamia własną platformę mobilnej reklamy o nazwie iAd. W grudniu zeszłego roku firma z Cupertino kupiła też konkurencyjną wobec AdMob sieć Quattro Wireless.

W związku z tym komisja uznała, że istnieje niewielkie prawdopodobieństwo aby przejęcie AdMob przez Google "miało szkodliwy wpływ na konkurencję na rozwijającym się rynku sieci mobilnej reklamy".

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Gemini popularniejsze od ChatGPT. Raport "Financial Times"

Gemini popularniejsze od ChatGPT. Raport "Financial Times"