Google testuje duże reklamy graficzne w wyszukiwarce

Google prowadzi testy nowych reklam w wynikach wyszukiwania. Przybiorą one formę dużych bannerów rozciągniętych na niemal całą szerokość strony.

tp
tp
Udostępnij artykuł:

Eksperymentalna funkcja pojawiła się u 5 proc. amerykańskich użytkowników wyszukiwarki. Nowa reklama ma formę dużego graficznego bannera, pod którym umieszczono odnośnik do sponsorowanej witryny wraz z sześcioma podzielonymi na dwie kolumny linkami do podstron.

Całość jest opatrzona charakterystycznym dla reklam Google’a znaczkiem „Sponsored”.

grafika

Analitycy dopatrują się przyczyn wprowadzenia nowej reklamy w zmieniającym się rynku reklamy w wyszukiwarkach. Od ośmiu kwartałów cena pojedynczego linka sponsorowanego spada na rzecz marketingu mobilnego, który regularnie zyskuje na popularności i wartości.

W 2005 roku ówczesna wiceprezes Google Marissa Mayer zapewniała, że na stronie głównej wyszukiwarki nigdy nie znajdą się reklamy w formie graficznej, a tym bardziej animowane bannery.

W III kwartale br. Google zanotował 14,9 mld dol. przychodu i 3 mld dol. zysku. (więcej na ten temat).

tp
Autor artykułu:
tp
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Więcej kanałów w Play. Niebawem kolejne nowości

Więcej kanałów w Play. Niebawem kolejne nowości

Zmiany w marketingu Unilever. Leandro Barreto nowym szefem

Zmiany w marketingu Unilever. Leandro Barreto nowym szefem

Roman Młodkowski żegna się z Biznes24. Podał przyczyny

Roman Młodkowski żegna się z Biznes24. Podał przyczyny

Kolędowanie na antenach TVP. Cztery premiery na Boże Narodzenie

Kolędowanie na antenach TVP. Cztery premiery na Boże Narodzenie

Była dziennikarka TVN i TVN24 rzeczniczką nergetycznego giganta

Była dziennikarka TVN i TVN24 rzeczniczką nergetycznego giganta

TVP cyfryzuje archiwa oddziałów. 150 tys. taśm do 2031 roku

TVP cyfryzuje archiwa oddziałów. 150 tys. taśm do 2031 roku