Google testuje nowy sposób logowania: smartfon zamiast hasła

Według nieoficjalnych doniesień Google prowadzi testy nowego rozwiązania, które ma pozwolić na logowanie się do serwisów bez użycia hasła. Jego rolę ma przejąć smartfon użytkownika.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Google testuje nowy sposób logowania: smartfon zamiast hasła

Informacje o nowym sposobie logowania, nad którym pracuje Google pojawiły się w internecie i pochodzą od użytkowników, którzy otrzymali zaproszenie do przetestowania tego rozwiązania.

Mechanizm ma działać w taki sposób, że podczas logowania się na konto w Google użytkownik po wpisaniu swojego adresu e-mail otrzyma na smartfona wyposażonego w specjalną aplikację powiadomienie o próbie logowania na innym urządzeniu (na przykład laptopie). Następnie, aby dostać się do swojego konta będzie musiał jedynie potwierdzić chęć zalogowania się.

grafika

Testowane rozwiązanie ma wyeliminować konieczność wpisywania haseł które, aby spełniały swoją rolę i zabezpieczały dostęp do kont i usług powinny być jak najbardziej skomplikowane i długie, a to z kolei czyni je trudnym do zapamiętania i używania.

grafika

Google nie potwierdził na razie, że istotnie testuje nowe rozwiązanie, nie podał też żadnych informacji dotyczących dostępności nowego sposobu logowania dla szerokiego kręgu użytkowników.

grafika
ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Gemini popularniejsze od ChatGPT. Raport "Financial Times"

Gemini popularniejsze od ChatGPT. Raport "Financial Times"

Canal+ jak Netflix. Dostęp tylko w jednym domu

Canal+ jak Netflix. Dostęp tylko w jednym domu

Biedronka przegrała w sądzie. Ogromna kara za "Tarczę antyinflacyjną"

Biedronka przegrała w sądzie. Ogromna kara za "Tarczę antyinflacyjną"

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

"Banger za Bangerem". RMF Maxx chce dotrzeć do pokolenia Z

"Banger za Bangerem". RMF Maxx chce dotrzeć do pokolenia Z