SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

GPW uruchomiła kampanię edukacyjną

Giełda Papierów Wartościowych (GPW) uruchomiła telewizyjną kampanię edukacyjną pod hasłem "Nie myśl o wszystkim jak o grze. Inwestuj".

GPW uruchomiła kampanię edukacyjną

Jak mówił na konferencji prasowej prezes GPW Ludwik Sobolewski, kampania jest skierowana do inwestorów indywidualnych, ale także do zwykłych ludzi. Ma ona uświadomić zwykłym ludziom, czym jest giełda i jakie mechanizmy rządzą rynkiem kapitałowym. "Liczę na to, że uda się dotrzeć do wszystkich, którzy wykazują jakiekolwiek zainteresowanie giełdą, a nawet do tych, którzy opierali swój stosunek do giełdy na urazie czy stereotypie" - powiedział Sobolewski.

"Trzeba mówić o prawach rynku giełdowego, żeby przebijać się przez czasem niedobry stereotyp czy ignorancję na temat tego, czym jest giełda. Gdybyśmy rozumieli, że spadek WIG-u jest normalnym zjawiskiem rynkowym, byłby to olbrzymi sukces. To właśnie przyczynia się do stabilizacji naszego rynku" - podkreślił.

W ramach kampanii emitowanych będzie sześć filmów reklamowych po 15 sekund. Każdy ze spotów wyjaśnia odbiorcy, jakie mechanizmy rządzą rynkiem kapitałowym.

Hasła kampanii to: "Na giełdzie wzrosty to normalne. Na giełdzie spadki to też normalne", "Giełda to ruch, decyzje, działanie. Dobrą decyzją może być brak działania", "Giełdę otaczają sugestie, wróżby i proroctwa. Naucz się je odróżniać od argumentów", "Giełda: zamienia społeczeństwo konsumentów w społeczeństwo inwestorów i właścicieli".

Spoty mają być emitowane do końca maja w pięciu stacjach telewizyjnych (TVP1, TVP2, TVN24, TVN CNBC Biznes oraz TV Biznes) oraz w dwóch stacjach radiowych (TOK FM i PIN).

Koszt ich emisji to kilkaset tysięcy złotych. Szef GPW nie chciał jednak ujawnić szczegółów.

Sobolewski zapowiedział również pierwsze posiedzenie działającej przy GPW Rady Edukacji i Ładu Informacyjnego na 13 maja br. Rada ma upowszechniać wśród analityków dobre praktyki w zakresie publicznych wypowiedzi o rynku giełdowym.

"Rada nie będzie urzędem cenzury; nie będzie 'wyklinać' analityków; nie będzie zwracać uwagi na to, czy komentarz albo prognoza rynkowa jest dla rynku pesymistyczna, czy optymistyczna. Będzie ona opracowywać pewne standardy publicznych wypowiedzi profesjonalistów o przyszłej lub aktualnej sytuacji na giełdzie" - podkreślił.

Poinformował również, że do grona członków Rady dołączył dr Bogusław Grabowski, b. członek Rady Polityki Pieniężnej. W jej skład wchodzą też m.in. b. premier Kazimierz Marcinkiewicz, główny ekonomista banku BPH Ryszard Petru, b. minister skarbu Jacek Socha oraz językoznawca Jerzy Bralczyk.

Kolejnym projektem GPW ma być Warszawski Instytut Rynku Kapitałowego. Jego działalność przewidziano na drugą połowę br. Szkoła ma zapewniać przygotowanie zawodowe obecnym i przyszłym specjalistom działającym na rynku finansowym.

  • Więcej informacji:
  • GPW
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: GPW uruchomiła kampanię edukacyjną

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl