GroupM: rynek zainteresowany programatyczną reklamą audio

Rynek reklamy audio w internecie będzie rósł, a marketerzy i plannerzy są zainteresowani jej zakupem w modelu zautomatyzowanym - pokazuje badanie Xaxis, części GroupM oraz IAB Europe

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Jak wynika z nowego badania Xaxis (marka GroupM rozwijająca zaawansowane technologie zakupu mediów digital) i IAB Europe, już co trzeci polski marketer jest zainteresowany możliwościami programatycznego modelu zakupu reklamy audio.

Programmatic audio jest znacznie bardziej rozpowszechniony na rynkach Europy Zachodniej - już 60 proc. plannerów i reklamodawców z pozostałych rynków już testowało taką formę zakupu w odniesieniu do reklamy dźwiękowej.   

Plusy audio programmatic

Jak wynika z badania, zainteresowanie reklamodawców, plannerów i wydawców internetowych rozwojem takiego modelu zakupu wynika przede wszystkim z większych możliwości selektywnego dotarcia do pożądanych publiczności (53 proc.). Po stronie korzyści są także: skala zakupów (37 proc.), dodatkowa wiedza o konsumentach i automatyzacja zakupów ( po 32 proc.); co czwarty reklamodawca dostrzega efektywność kosztową tego modelu.

grafika

– Znane już z innych segmentów reklamy cyfrowej możliwości programatycznego zakupu, naturalnie kuszą także w reklamie audio – mówi Agata Pospiszył, szefowa marki Xaxis w GroupM – Budżety na cyfrowe audio pochodzą na razie z mediów digital, stabilna konsumpcja tradycyjnego radia broni pozycji tego medium w torcie. Dla nadawców radiowych rozwój oferty programatycznego zakupu radia online może więc zaowocować dodatkowymi inwestycjami – dodaje ekspertka.

Formaty nadające reklamie audio ton

Polscy wydawcy, plannerzy i reklamodawcy uważają, że programatyczne możliwości zakupu reklamy dźwiękowej rozwijać się będą przede wszystkim w streamingowych serwisach muzycznych (92 proc. badanych), w radiu internetowym (80 proc.) oraz w przestrzeni reklamowej oferowanej przez podcasty (68 proc.).

Badanie Xaxis i IAB Europe realizowane było w kwietniu i maju 2019 r. metodą wywiadów internetowych wśród 500 przedstawicieli branży reklamowej w Europie.  

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski