Grupa AB z rosnącymi przychodami i 58 mln zł zysku w 2018 roku

W 2018 roku Grupa AB, dystrybutor sprzętu IT oraz elektroniki użytkowej zanotowała 8,4 mld złotych przychodów, a zysk netto spółki osiągnął poziom 58 mln. Motorem wzrostu były między innymi segment smart home oraz usługi chmurowe.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Grupa AB z rosnącymi przychodami i 58 mln zł zysku w 2018 roku

W IV kwartale 2018 r. (II kw. roku finansowego 2018/2019) skonsolidowane przychody Grupy AB wzrosły o 7 proc. w ujęciu rok do roku osiągając wartość blisko 3 mld zł. W całym roku 2018 była to kwota ponad 8,4 mld.

Jak podaje firma w IV kwartale bardzo dobrze przyjęły się w naszym regionie nowe smartfony Apple (Grupa AB jest dystrybutorem całego asortymentu tego producenta w Polsce, Czechach i na Słowacji), a cały segment telco był szczególnie
silny w Czechach. W dwucyfrowym tempie rozwijał się m.in. segment RTV/AGD, jak również zarządzane przez Grupę AB sieci franczyzowe blisko 1,8 tys. niezależnych sklepów detalicznych (8 marek, w Polsce to Alsen, Kakto i Wyspa Szkrabów).

W komunikacie poinformowano że Grupa AB dynamicznie rozwija segment smart home (+188 proc. w IV kw. wobec III kw.) oraz segment cloud (+155 proc. w IV kw. w ujęciu rok do roku), gdzie spółka jest regionalnym partnerem firmy Microsoft.

Według spółki rok 2018 był już piątym rokiem kalendarzowym z rzędu, w którym Grupa AB osiągnęła 9-cyfrowy wynik EBITDA. W minionym roku Grupa AB zanotowała 104 mln zł wskaźnika EBITDA oraz blisko 58 mln zł zysku netto, z
czego prawie 36 mln zł wyniku EBITDA oraz blisko 24 mln zysku netto wypracowała w IV kw
.

Wyrazem odpowiedzialnej strategii rozwoju ma być wzrost kapitałów własnych do ponad 764 mln zł. Zadłużenie finansowe na koniec grudnia ub.r. utrzymało się na poziomie sprzed roku (257 mln zł) i stanowiło 34 proc. kapitałów własnych, a wskaźnik długu netto do EBITDA utrzymał się poniżej 2,5.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu