SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Grupa CCC z zyskiem i wzrostem wpływów 40 proc. w górę. Już 44 proc. sprzedaży w internecie, 21 sklepów HalfPrice

Grupa CCC szacuje, że miała w drugim kwartale roku obrotowego 2021/22, czyli w okresie maj - lipiec, 2,036 mld zł przychodów i 250 mln zł EBITDA (wg MSSF16) - podała spółka w komunikacie. Sprzedaż wzrosła o 40 proc. rdr. W analogicznym okresie rok temu spółka miała 22 mln zł EBITDA.

Fot. CCC.eu Article

Ankietowani przez PAP Biznes analitycy oczekiwali przychodów Grupy CCC w przedziale 1,846-1,959 mld zł, 200,8-270,1 mln zł EBITDA oraz 60,8-125,1 mln zł EBIT.

Według szacunków spółki marża brutto na sprzedaży w drugim kwartale wzrosła o 2,5 p.p. rdr do 47,8 proc., w tym w samym detalu do poziomu 53,2 proc. o 4,2 p.p. Zysk na działalności operacyjnej wyniósł 112 mln zł wobec 130 mln zł straty rok wcześniej.

Jak podała grupa, udział e-commerce w przychodach wzrósł o 4,3 p.p. rdr do poziomu 43,9 proc., pomimo pełnego powrotu klientów do sklepów stacjonarnych. Wzrost sprzedaży porównywalnej (LFL) w sieci CCC wyniósł 27 proc.

HalfPrice: 39 mln zł wpływów z 21 sklepów

Grupa kontynuowała rozwój nowej sieci HalfPrice - sprzedaż z otwartych dotychczas 21 sklepów wyniosła blisko 40 mln zł.

"Skala sukcesu i ogromne zainteresowanie klientów są powyżej naszych oczekiwań. Już niedługo zadebiutujemy poza granicami Polski, w sierpniu na Węgrzech oraz Austrii, nieco później w Czechach. Do końca roku w Polsce i w Europie otwartych zostanie łącznie ok. 60 sklepów, a jesienią HalfPrice rozpocznie sprzedaż online" – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes HalfPrice Adam Holewa.

Koszty SG&A (sprzedaży, ogólne i administracyjne) grupy CCC w drugim kwartale wzrosły o 9 proc. rdr do 861 mln zł.

Grupa ocenia, że wzrost przychodów do ponad 2 mld zł spowodowało otwarcie sklepów stacjonarnych, silne kanały e-commerce, a także uruchomienie nowego konceptu off-price.

"Drugi kwartał to przede wszystkim długo wyczekiwane odmrożenie gospodarki po lockdownie i otwarcie sklepów, co przyczyniło się do wzrostu sprzedaży stacjonarnej. Nie wpłynęło ono jednak na wciąż bardzo wysoką dynamikę sprzedaży internetowej. Jesteśmy zadowoleni z tempa i głębokości transformacji grupy CCC" - powiedział prezes CCC Marcin Czyczerski.

"Drugi kwartał to także kontynuacja porządków w grupie CCC, a w szczególności zamknięcie działalności w formacie stacjonarnym w Europie Zachodniej. Największe wyzwania mamy już za sobą. Mamy silne kanały sprzedaży i mocne marki, będą one coraz mocniej kontrybuować do wyników firmy" - dodał prezes.

Wpływy eobuwia wzrosły o 56 proc.

Sprzedaż grupy eobuwie w drugim kwartale 2021/22 roku wzrosła o 56 proc. rdr do 811 mln zł, a EBITDA wyniosła 59 mln zł (spadek o 8 proc. rdr). Marża EBITDA była na poziomie 7,3 proc. (spadek o 5 p.p.). Marża brutto spadła o 2,4 p.p. do 43,4 proc.

Spółka podała, że przychody eobuwie .pl wzrosły o 53 proc. do 707 mln zł, a Modivo o 88 proc. do 92 mln zł. Wzrost przychodów grupy eobuwie w regionie Europy Zachodniej wyniósł 94 proc., a w Europie Środkowo-Wschodniej 53 proc. W Polsce sprzedaż wzrosła o 41 proc. do 300 mln zł.

Wysoką dynamikę przychodów grupa odnotowała na rynku greckim (wzrost o 124 proc.), niemieckim (+96 proc.) i we Włoszech (+75 proc.).

"Grupa eobuwie. pl, w drugim kwartale 2021 r. świetnie odpowiedziała na popyt klientów, którzy pomimo otwartych sklepów stacjonarnych, ewidentnie doceniali szybkość i wygodę zakupów oraz szerokość oferty w eobuwie. pl i Modivo. Oba te segmenty, obuwie i odzież, były silnymi motorami wzrostu firmy. (...) W zeszłym tygodniu otworzyliśmy z dużym sukcesem pierwszy hybrydowy salon poza Polską – w czeskiej Pradze klienci mogą wybierać produkty zarówno z oferty eobuwie. pl, jak i Modivo. Pracujemy intensywnie nad projektami rozwojowymi i firma szykuje się już na mocny biznesowo 2022 rok" – powiedział, p.o. prezesa eobuwia Karol Półtorak.

Koszty grupy eobuwie wzrosły o 63 proc. do 308 mln zł i - jak podano - było to spowodowane inwestycjami w budowanie rozpoznawalności marki, udziałów rynkowych na strategicznych rynkach oraz pracy nad uruchomieniem nowych kanałów sprzedaży.

Grupa CCC stawia na omnichannel, mniej sklepów stacjonarnych

Łączna powierzchnia sieci sprzedaży grupy CCC na koniec lipca 2021 roku wynosiła 681,978 tys. m kw., czyli była mniejsza o 2,375 tys. m kw., głównie za sprawą planowej optymalizacji powierzchni handlowej sieci CCC. Liczba sklepów stacjonarnych wynosiła 992, o 50 mniej rdr.

Grupa podała, że zamierza realizować ambitne cele sprzedażowe m.in. dzięki dalszej cyfryzacji biznesu, budowaniu przewagi technologicznej, umacnianiu modelu omnichannel, w tym kanału e-commerce oraz rozwoju nowych projektów.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Grupa CCC z zyskiem i wzrostem wpływów 40 proc. w górę. Już 44 proc. sprzedaży w internecie, 21 sklepów HalfPrice

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl