SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Grupa IMS podwoiła zysk. W górę digital signage, w dół abonamenty aroma

W pierwszej połowie br. grupa kapitałowa IMS, zajmująca się marketingiem sensorycznym, zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 4 proc. do 16,18 mln zł, a jej zysk netto dla akcjonariuszy jednostki dominującej poszedł w górę z 1,42 do 3,61 mln zł. Na koniec czerwca obsługiwała w modelu abonamentowym 28 257 lokalizacji.

Article

W minionym półroczu wpływy grupy IMS z abonamentów audio i wideo zwiększyły się z 8,86 do 8,89 mln zł, a z systemów digital signage - z 443 do 661 tys. zł. Natomiast przychody z usług reklamowych audio i wideo zmalały z 3,45 do 3,21 mln zł, a z abonamentów aroma - z 3,36 do 2,7 mln zł.

Na koniec czerwca br. firma obsługiwała 28 257 lokalizacji abonamentowych, wobec 20 236 na koniec ub.r. Tak duży wzrost wynika głównie z kupna w czerwcu spółki Audio Marketing (grupa IMS na razie zapłaciła za nią 4,25 mln zł), która na koniec czerwca dostarczał usługi muzyczne w 7 404 lokalizacjach.

Wydatki operacyjne grupy IMS zwiększyły się w zeszłym półroczu o 7 proc. do 15,79 mln zł, co przełożyło się na spadek zysku sprzedażowego z 2,25 mln zł do 400 tys. zł.

Natomiast zysk EBITDA wzrósł z 5,02 do 7,29 mln zł, zysk brutto - z 1,83 do 3,74 mln zł, a zysk netto - z 1,42 do 3,61 mln zł. Wynika to m.in. z umorzenia spółkom zależnym grupy IMS 3,22 mln zł z pożyczek uzyskanych rok wcześniej od Polskiego Funduszu Rozwoju w ramach tarczy finansowej.

W samym drugim kwartale br. wyniki grupy IMS wzrosły dużo mocniej, ponieważ przez część drugiego kwartału ub.r. trwał pierwszy lockdown po wybuchu epidemii. Przychody sprzedażowe poszły w górę o 39 proc. do 9,02 mln zł, zysk EBITDA - z 2,24 do 5,54 mln zł, a zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej - z 482 tys. zł do 3,65 mln zł.

Spółka IMS jest notowana na rynku głównym warszawskiej giełdy, jej największymi akcjonariuszami są wiceprezes Dariusz Lichacz (ma 19,9 proc. walorów) i prezes Michał Kornacki (19,21 proc.). We wtorek na koniec sesji przy kursie 3,26 zł kapitalizacja firmy wynosiła 101,38 mln zł.

W lipcu spółka wypłaciła 3,11 mln zł dywidendy, po 10 groszy na akcję.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Grupa IMS podwoiła zysk. W górę digital signage, w dół abonamenty aroma

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Adam K
Brawo koledzy :)
odpowiedź