Grupa PZU: zysk netto w III kwartale br. wyniósł 660 mln zł

Zysk netto Grupy PZU przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej po trzech kwartałach wyniósł 2,1 mld zł, to spadek o 9,8 proc. r/r, a w samym III kwartale br. było to 660 mln zł - spadek o 10,7 proc. r/r - podała w czwartek spółka.

masz / pap
masz / pap
Udostępnij artykuł:

Jak poinformowała w czwartkowej informacji prasowej spółka, "po trzech kwartałach 2022 r. wartość składek ubezpieczeniowych zebranych przez Grupę PZU przekroczyła 19 mld zł". W samym III kwartale dynamika przypisu była największa od roku, dzięki rosnącej sprzedaży ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych.

"Wynik przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł narastająco 2,1 mld zł. Zwrot na kapitale (ROE) po trzech kwartałach osiągnął poziom 17,5 proc." - podano.

Spółka dodała, że zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej po trzech kwartałach wyniósł 2,1 mld zł (-9,8 proc. r/r), a w samym III kw. 660 mln zł (-10,7 proc. r/r).

"W III kw. br. zwiększyliśmy przypis składki brutto w ubezpieczeniach majątkowych i pozostałych osobowych w Polsce do 3,5 mld zł, czyli o 12,1 proc. rok do roku. Wartość sprzedaży w tym obszarze sięgnęła po trzech kwartałach narastająco 10,9 mld zł, co oznacza wzrost o 8,6 proc. r/r." - powiedziała cytowana w informacji prasowej prezes PZU Beata Kozłowska-Chyła.

masz / pap
Autor artykułu:
masz / pap
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?