Grupa Radiowa Agory nastawia się na kampanie programatyczne

Yieldbird, firma specjalizująca się w optymalizacji zasobów reklamowych wydawców (należy do Agory), we współpracy z agencją Resolution z Grupy OMD, przeprowadziła kampanię wykorzystującą reklamę audio sprzedawaną w modelu programatycznym. Działania reklamowe dla klienta z segmentu motoryzacyjnego premium były prowadzone na powierzchniach należących do Grupy Radiowej Agory.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Grupa Radiowa Agory nastawia się na kampanie programatyczne

Spotów klienta agencji Resolution (jego nazwy nie ujawniono) mogli wysłuchać odbiorcy audycji radiowych i podcastów w playerze online Radia Tok FM i internetowego radia Tuba FM. Reklamy zostały przygotowane w formacie MP4, zgodnie ze standardem VAST (emitowane jako preroll i postroll), a także jako MP3 w standardzie VAST. Ich zakup w modelu programatycznym pozwolił na zastosowanie szeregu opcji targetowania, zbliżonych do tych dostępnych w reklamie wideo i display, oraz na wykorzystanie danych tzw. 1st i 3rd party data.

– Bardzo dobre wyniki kampanii, zadowolenie klienta, jak i wypracowany przez nas skuteczny proces prowadzenia tego typu działań sprawiły, że teraz naszym celem będzie zwiększenie skali udziału emisji programatycznych w przychodach Grupy Radiowej Agory. Chcemy również popularyzować takie rozwiązania wśród pozostałych wydawców, z którymi współpracujemy, a którzy dysponują powierzchnią audio w internecie – mówi Tomasz Kryń, head of programmatic premium w firmie Yieldbird.

Ponad 20 mln osób w Polsce codziennie słucha radia, a około 20 proc.polskich użytkowników internetu regularnie słucha podcastów. Mimo to liczba kampanii audio sprzedawanych w modelu programatycznym jest nadal niewielka. Jak podkreślają eksperci Yieldbird i Resolution, wynika to z niskiej świadomości korzyści, jakie może dać reklamodawcom automatyzacja zakupu reklam w kanale audio. Problemem są również wymagające aspekty techniczne związane z obsługą tego typu emisji.

– Rosnąca potrzeba optymalizacji i personalizacji emisji reklamowych po stronie reklamodawców w kolejnych kanałach takich, jak audio, TV czy OOH, stanowi zarówno szansę, jak i wyzwanie dla wydawców internetowych. Zakup programatyczny daje możliwość efektywniejszej monetyzacji posiadanych powierzchni, ale jednocześnie stwarza konieczność zaangażowania dodatkowych zasobów oraz poszerzania kompetencji – wyjaśnia Kryń.

Yieldbird to firma specjalizująca się w optymalizacji zasobów reklamowych wydawców. Jej głównym udziałowcem jest Agora.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe