SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Grupa RMF liderem rynku reklamy radiowej

W marcu bieżącego roku cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych były większe o prawie 26 proc. niż rok wcześniej. Najbardziej wzrosły przychody liderującej na rynku Grupy RMF.

Grupa RMF liderem rynku reklamy radiowej

Polskie stacje radiowe w marcu bieżącego roku zarobiły cennikowo na reklamach 208,8 mln zł (netto, bez autopromocji), czyli o 25,9 proc. więcej niż w marcu 2009 roku – wynika z danych firmy Expert Monitor przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie to kolejny miesiąc, w którym zwiększają się wpływy reklamowe nadawców – w lutym bieżącego roku wzrost rok do roku wyniósł prawie 18 proc. (więcej).

Najbardziej – o 54,8 proc. w porównaniu z marcem 2009 roku – zwiększyły się cennikowe wpływy reklamowe Grupy RMF, dzięki czemu wyprzedziła ona Eurozet, którego przychody z tego tytułu wzrosły o 23,1 proc. Z kolei Polskie Radio „na papierze” zarobiło z reklam w marcu bieżącego roku o 31,4 proc. więcej niż rok wcześniej, a Grupy Radiowa TIME – o 14,9 proc. Natomiast Agora zanotowała minimalny wzrost cennikowych wpływów reklamowych – 1,6 proc. 

Wpływy reklamowe stacji radiowych (bez autopromocji)
  III.2010 III.2009
Grupa RMF 64 775 584 zł 41 838 205 zł
Eurozet 57 925 790 zł 47 063 577 zł
Grupa Radiowa TIME 42 056 208 zł 36 587 309 zł
Agora 23 180 287 zł 22 817 463 zł
Polskie Radio 15 927 524 zł 12 121 674 zł
monitorowane stacje razem 208 824 733 zł 165 920 017 zł


 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Grupa RMF liderem rynku reklamy radiowej

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Nation
Co to za bełkot....maaaaatko
8 8
odpowiedź
User
aws
czy jeszcze ktos kupuje reklame radiową? ja slucham w pracy stacji internetowych, a w samochodzie mp3 i nie mam stycznosci ze stacjami tradycyjnymi?
8 8
odpowiedź
User
freddy
ja słucham. Ostatnio co raz więcej, lubię ludzi, którzy są na antenie. Muzyka jest ważna ale osobowości również.
radio internetowe to zastępstwo dla ipoda (to wcale nie jest deprecjonowanie) i zapełnia inną nisze tak naprawdę.
8 8
odpowiedź
User
Albert
W przypadku upadającego rynku reklamy konwencjonalnej podnoszenie cen laczy sie oczywiscie ze zwiększeniem rabatów. Ale to stacje i domy mediowe wiedza, a klientowi mozna zasugerować zwiekszenie budzetów... ludzie z domow mediowych jada na wycieczke zagraniczną w nagrode (ostatnio Eska) i tak to sie kreci.... ale do czasu.... reklamodawcy robia sobie niezalezne badania
8 8
odpowiedź
User
RMF FM dzial PR
A jak się ma tytuł do treści? Bo chyba nie o podniesienie cennikow tu chodzi.....
8 8
odpowiedź