History wyżej niż TVP Historia, Discovery Historia na szarym końcu

Discovery Channel pozostał w lutym br. liderem kanałów dokumentalnych, a najwięcej zyskał BBC Knowledge. Wśród stacji historycznych prym wiódł History, który w ogólnym rankingu wyprzedził m.in. NatGeo Wild. Stacja Discovery Historia nadal ostatnia.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

Liderujący zestawieniu Discovery Channel w lutym br. zanotował spadek względem lutego ub.r. o 1,5 proc., osiągając udział na poziomie 0,67 proc. Drugie miejsce należało do National Geographic Channel. Stacja poprawiła swój wynik o 26,5 proc., co zaowocowało udziałem wynoszącym 0,48 proc. Trzecią lokatę zajął Discovery Science, którego udział zmalał o 8,3 proc., osiągając wartość 0,26 proc. Tuż za podium znalazła się telewizja Animal Planet, która zyskała najwięcej w zestawieniu (22,8 proc.).

Największy wzrost w rankingu, wynoszący 111 proc., zanotował plasujący się na 10. pozycji kanał BBC Knowledge. Jego wynik uplasował się na poziomie 0,15 proc. Minimalnie mniej (110,4 proc.) zyskał kanał History, który awansował z lokaty 11. na 8., osiągając udział na poziomie 0,16 proc. To wynik lepszy m.in. od udziału NatGeo Wild. Stacja ta w ostatnich tygodniach miała dwie kampanie reklamowe (dowiedz się więcej o najnowszej akcji), a od końca listopada ub.r. jest dostępna w Cyfrowym Polsacie.

History to obecnie najpopularniejszy kanał historyczny, trzy oczka niżej znalazła sie TVP Historia, która w lutym br. nie rosła już tak wysoko jak w poprzednich miesiącach, bo tylko o 58,9 proc. (jej udział to 0,14 proc.). Nadal na szarym końcu rankingu znajduje się Discovery Historia (0,04 proc. udziału).

Identycznie wygląda podium w przypadku grupy wiekowej 16-49, liderem był kanał Discovery (1 proc. udziału, spadek o 4 proc.), drugie miejsce zajął National Geographic (0,66 proc., + 34,6 proc.) , a trzeci był Discovery Science (0,36 proc., - 21,4 proc.).

W tym targecie najwięcej zyskał również kanał History (wzrost wyniósł 180 proc.). W tej grupie History pokonał też m.in. Planete+ i stację Animal Planet, która była liderem spadku (- 32,4 proc.). 

Największą widownią wśród programów ze stacji dokumentalnych w lutym br. miał serial Discovery Channel “Fani czterech kółek”, który obejrzało 218 tys. osób. Ogółem stacja ta umieściła cztery pozycje w zestawieniu dziesięciu najpopularniejszych programów w kanałach dokumentalnych, podczas gdy National Geographic Channel miał tam pięć pozycji.

 

Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl dzięki uprzejmości Atmedia.  

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu