SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Holenderska telewizja usuwa logo z samochodów w trosce o bezpieczeństwo dziennikarzy

Holenderski nadawca Omroep Brabant zdecydował o usunięciu logotypów stacji ze wszystkich swoich samochodów służbowych. Powodem jest rosnące zagrożenie dziennikarzy. W ubiegłym roku na podobny krok zdecydował się nadawca NOS.

fot. Wikimedia Commons/ domena publicznaArticle

Regionalny nadawca publiczny z południa kraju skarżył się wcześniej, że dziennikarze stacji są zastraszani i stają się przedmiotem pogróżek. Stąd decyzja o usunięciach emblematów nadawcy.

"W ten sposób chcemy chronić naszych pracowników przed przemocą" – powiedział portalowi NOS redaktor naczelny Renzo Veenstra.

Według Veenstry logo działa jak czerwona płachta na byka na ludzi, którzy widzą w dziennikarzach wrogów. "Niedawno szykanowano reportera i operatora, czasami ludzie dzwonią i mówią: idziemy ci urwać głowę" – podaje przykłady dziennikarz.

Na podobny krok zdecydował się w ubiegłym roku ogólnokrajowy nadawca i jednocześnie najpopularniejszy portal w Niderlandach – NOS. Logotypy zostały usunięte z samochodów satelitarnych.

"Stało się tak dlatego, iż reporterzy, kamerzyści i technicy regularnie musieli radzić sobie z wyzwiskami lub groźbami" – przypomina dziennik "Algemeen Dagblad".

"To była odruchowa reakcja na przemoc" – mówił wówczas gazecie redaktor naczelny NOS Marcel Gelauff. "To klęska nie tylko NOS, ale przede wszystkim dziennikarstwa" – dodał Gelauff.

Podczas pandemii koronawirusa znacznie wzrosła liczba incydentów przeciwko dziennikarzom, informuje "AD". Pracownicy mediów są regularnie nękani, opluwani lub wyzywani podczas protestów przeciwko środkom obostrzeniom pandemicznym.

Sekretarz generalny Holenderskiego Stowarzyszenia Dziennikarzy (NVJ), uważa decyzję Omroep Brabant za "smutną, ale niestety zrozumiałą". "NVJ jest zaniepokojony rosnącą przemocą wobec pracowników mediów" – powiedział dziennikowi Thomas Bruning.

Ostatnie dane NVJ wskazują, że ponad ośmiu na dziesięciu dziennikarzy (82 procent) doświadczyło agresji lub gróźb w ciągu ostatniego roku. To wzrost o 20 proc. w porównaniu z 2017 r. Około 29 proc. z nich deklaruje, że co miesiąc lub nawet częściej padają ofiarą takich incydentów.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Holenderska telewizja usuwa logo z samochodów w trosce o bezpieczeństwo dziennikarzy

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Były Leming
Czego się boicie?
odpowiedź
User
tylko prawda jest ciekawa
Czego się boicie?
Prawdy
odpowiedź
User
cross
TVP podobno przechodzi na magnesy przyczepiane do samochodów
odpowiedź