SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Homepay na liście ostrzeżeń KNF, bo nie realizuje zleconych przelewów. Sprawa trafiła do prokuratury

Serwis Homepay.pl od kilku tygodni nie wykonuje przelewów zlecanych przez klientów. Pod koniec marca firma znalazła się na liście ostrzeżeń publicznych Komisji Nadzoru Finansowego. Na Facebooku powstała grupa „Oszukani przez Homepay.pl?”.

Article

Homepay zajmuje się realizowaniem płatności w formie szybkich przelewów m.in. SMS premium, paysafecard, IVR premium i direct mobile billing. Firma od kilku tygodni ma opóźnienia z wypłaceniem pieniędzy swoim partnerom. Zaległości, według poszkodowanych, mają sięgać kilku milionów złotych.

Jacek Barszczewski z departamentu komunikacji społecznej UKNF potwierdza, że do urzędu zgłaszają się klienci, którzy informowali, że Homepay nie wykonuje zlecanych przelewów. - Urząd KNF podjął próby kontaktu z właścicielem firmy, jednak okazały się one bezskuteczne. W związku z tym KNF zdecydowała o podjęciu działań zgodnie z posiadanymi kompetencjami - stwierdza Barszczewski. Te działania to umieszczenie firmy na liście ostrzeżeń publicznych KNF oraz zawiadomienie prokuratury o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przez Homepay z art. 150 i art. 151 ustawy o usługach płatniczych. W tym wypadku chodzi o „nieuprawnioną działalność w zakresie świadczenia usług płatniczych lub w zakresie wydawania pieniądza elektronicznego”. Jednocześnie KNF w komunikacie zamieszczonym na stronach internetowych przypomina, że Homepay jako biuro usług płatniczych zgodnie z prawem jest „zobowiązane do ochrony środków pieniężnych otrzymanych przez użytkowników”. Obowiązek ten spółka powinna wykonać przez zawarcie umowy z zakładem ubezpieczeń. KNF podaje, że Homepay ma zawarte umowy ubezpieczenia z Concordia Polska Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych oraz AXA Towarzystwo Ubezpieczeń. „W przypadku niewykonania bądź nienależytego wykonania usługi przekazu pieniędzy klienci powinni zgłosić się do wyżej wymienionych biur” - informuje KNF.

Przedstawiciele Homepay nie odpowiedzieli na pytania portalu Wirtualnemedia.pl o przyczyny opóźnień w wypłatach środków. W oficjalnym komunikacie firma podaje, że 1 marca br. została przejęta przez nowego właściciela, który powołał na stanowisko prezesa zarządu Stanisława Filipa Wyganowskiego.

- Informujemy, że zgodnie z zawartą umową poprzedni zarząd spółki zobowiązany był do niepodejmowania jakichkolwiek decyzji finansowych, natomiast nowo powołany zarząd analizuje wnikliwie sytuacje finansową spółki i rozpoczyna realizację swoich zobowiązań - czytamy w komunikacie. - Wszyscy (...) otrzymają należne im środki finansowe. Jestem świadomy, że wielu z Was jest zaniepokojonych bieżącą sytuacją i dlatego pragnę uspokoić wszystkich partnerów firmy Homepay - nie zaprzestaliśmy działalności, nie ogłosiliśmy upadłości, nie mamy problemów z płynnością finansową, ZUS ani komornik nie zajęli nam kont, a wszelkie tego typu informacje były kłamliwe i służyły jedynie oczernianiu firmy - zapewniono w komunikacie.

Tymczasem na Facebooku powstała grupa "Oszukani przez Homepay.pl?".

Homepay sp.z o.o. została zarejestrowana w Krajowym Rejestrze Sądowym 28 grudnia 2011 r.  W KRS jako prezes zarządu wymieniany jest nadal Paweł Wachnik. Prowadzona przez KNF lista ostrzeżeń, na której znalazła się firma, jest zbiorem podmiotów w stosunku do których KNF zgłasza zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Homepay na liście ostrzeżeń KNF, bo nie realizuje zleconych przelewów. Sprawa trafiła do prokuratury

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
RE
Pewnie zaraz nazwę zmienią i dalej będzie się kręciło lody
11 8
odpowiedź
User
hmm
Na necie mozna wyczytac, że pan Wyganowski (niby nowy właściciel) o niczym nie wie, jakoby został nowym prezesem xD
10 8
odpowiedź