SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Sąd UE: Huawei nie naruszył praw Chanel. Loga marek łatwe do odróżnienia

Dom mody Chanel oskarżył koncern Huawei o to, że naśladuje logo francuskiej marki w nowym znaku towarowym. Sąd Unii Europejskiej oddalił pozew uznając, że oba sporne loga różnią się od siebie wystarczająco, a klienci nie będą mieli problemów z odróżnieniem obu marek.

Article

Francuski dom mody Chanel został założony przez Coco Chanel w 1909 r. Obecnie Chanel należy do najbardziej ekskluzywnych producentów perfum, odzieży i dodatków.

W zestawieniu BrandZ z 2019 r. Chanel znalazł się na 2. miejscu listy najcenniejszych marek luksusowych na świecie, a wartość firmy wyceniono wówczas na 37 mld dol.

Czytaj także: Gucci z własnym second handem

Spór o logo, Chanel przegrywa

W 2017 r. koncern Huawei skierował do instytucji Unii Europejskiej wniosek o zarejestrowanie nowego logo, które producent zamierzał umieszczać na sprzedawanych przez siebie urządzeniach.

Nowy znak towarowy składający się z dwóch splecionych półpierścieni wzbudził wątpliwości domu mody Chanel, który od lat stosuje logo również przedstawiające dwie połówki pierścienia, choć znajdujące się w innym układzie.

Chanel doszedł do wniosku, że planowane przez Huawei logo może szkodzić luksusowemu francuskiemu producentowi, w związku z czym prawnicy firmy wnieśli pozew przeciwko chińskiemu koncernowi.

Czytaj także: Rynek marek luksusowych wart 281 mld dolarów. Liderem LVMH

Postępowanie toczyło się przez kilka lat, teraz zaś Sąd Unii Europejskiej w Luksemburgu wydał w sprawie orzeczenie, które nie jest korzystne dla Chanel.

W wyroku stwierdzono, że oba loga są do siebie nieco podobne w typie, jednak występują pomiędzy nimi znaczące różnice. Najważniejsza z nich to ta, że znak Chanel jest zbudowany w orientacji poziomej, zaś logo Huawei – w pionowej. Ponadto półpierścienie występujące w logo chińskiej marki zostały stworzone z cieńszych linii niż w wypadku Chanel (poniżej po lewej logo Huawei, po prawej – Chanel).

W tej sytuacji sąd doszedł do wniosku, że nie istnieje ryzyko pomylenia przez klientów obu marek na podstawie ich znaków towarowych. Roszczenia Chanel zostały odrzucone. Od wydanego obecnie wyroku przysługuje odwołanie, jednak na razie nie wiadomo czy Chanel zamierza apelować w sporze z Huawei.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Sąd UE: Huawei nie naruszył praw Chanel. Loga marek łatwe do odróżnienia

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Fonia
Kompromitacj dla zarządzających firmą Chanel i świetną reklama dla Huawei...
3 1
odpowiedź