SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

IDC: 47,6 mln tabletów sprzedanych w III kw., Samsung coraz bliżej Apple

W III kwartale 2013 roku na całym świecie sprzedano 47,6 miliona tabletów - wynika z danych firmy badawczej IDC.

IDC: 47,6 mln tabletów sprzedanych w III kw., Samsung coraz bliżej Apple

Globalna sprzedaż tabletów w III kwartale bieżącego roku wzrosła o 36,7 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego (34,8 mln). Była też o 7 proc. wyższa niż we wcześniejszych trzech miesiącach.

Liderem rynku było Apple, które sprzedało 14,1 miliona iPadów - mniej niż w II kwartale (14,6 mln) i tylko o 0,6 proc. więcej w ujęciu rocznym (14 mln). Dało to firmie z Cupertino 29,6 proc. udziału w rynku, co oznacza najsłabszy wynik w historii i spadek o 10,6 pkt. proc. rok do roku.

CZOŁOWA PIĄTKA SPRZEDAWCÓW TABLETÓW W III KW. 2013 r. (MLN SZTUK)

Firma

III kw. 2013 sprzedaż

III kw. 2013 udział w rynku

III kw. 2012 sprzedaż

III kw. 2012 udział w rynku

wzrost sprzedaży r/r

Apple

14.1

29.6%

14.0

40.2%

0.6%

Samsung

9.7

20.4%

4.3

12.4%

123.0%

Asus

3.5

7.4%

2.3

6.6%

53.9%

Lenovo

2.3

4.8%

0.4

1.1%

420.7%

Acer

1.2

2.5%

0.3

0.9%

346.3%

Pozostałe

16.8

35.3%

13.5

38.8%

25.0%

Suma

47.6

100.0%

34.8

100.0%

36.7%


Tymczasem drugi w rankingu Samsung zanotował wzrost liczby sprzedanych tabletów w ujęciu rocznym o 123 proc. (z 4,3 mln do 9,7 mln) oraz rynkowego udziału o 8 pkt. proc. (z 12,4 proc. do 20,4 proc.).

Sporo zyskały także kolejne w rankingu firmy Asus, Lenovo i Acer. Natomiast poza pierwszą piątką znaleźli się tacy giganci jak Amazon, Microsoft, HP i Dell.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: IDC: 47,6 mln tabletów sprzedanych w III kw., Samsung coraz bliżej Apple

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl