SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

IDC: rynek urządzeń drukujących wraca do poziomów sprzed kryzysu

Światowy rynek urządzeń drukujących wrócił do poziomów sprzedaży odnotowywanych w 2008 roku, jeszcze przed wybuchem gospodarczego kryzysu. Drugi kwartał z rzędu zanotował on dwucyfrowy wzrost zarówno pod względem liczby sprzedanych produktów jak i uzyskanego z nich przychodu.

Z danych firmy badawczej IDC wynika, że w III kwartale na całym świecie sprzedano 30,8 miliona urządzeń drukujących. To o 13 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego (27,2 mln). Tymczasem wartość sprzedanych urządzeń wzrosła w tym samym czasie o 17 proc., do 14,3 miliarda dolarów.

Najwięcej urządzeń drukujących - ponad 8 milionów (wzrost o 23 proc. rok do roku) - sprzedano w regionie Azji i Pacyfiku (wykluczając Japonię). Następne pod tym względem były USA (ponad 6,8 mln - wzrost o 3 proc.), Europa Zachodnia (ponad 6,3 mln - wzrost o 7 proc.) Europa Środkowo-Wschodnia, Bliski Wschód i Afryka - CEMA (prawie 4 mln - wzrost o 23 proc.) oraz Japonia (prawie 1,5 mln - wzrost o 6 proc.).

Wśród producentów pozycję zdecydowanego lidera umocnił Hewlett-Packard, wyprzedzając firmy Canon, Epson, Samsung i Brother.

Światowa sprzedaż urządzeń drukujących w III kw. 2010 r.

 

Firma

sprzedaż

IIIkw.10

udz. w ryn.

IIIkw.10

sprzedaż

IIIkw.09

udz. w ryn.

IIIkw.09

wzrost

IIIkw.10/IIIkw.09

1. HP

13,422,936

44%

11,091,300

41%

21%

2. Canon

5,363,255

17%

5,047,445

19%

6%

3. Epson

4,356,449

14%

3,908,534

14%

11%

4. Samsung

1,662,578

5%

1,369,759

5%

21%

5. Brother

1,575,479

5%

1,507,014

6%

5%

Pozostałe

4,426,048

14%

4,236,204

16%

4%

Suma

30,806,745

100%

27,160,256

100%

13%

 

Dołącz do dyskusji: IDC: rynek urządzeń drukujących wraca do poziomów sprzed kryzysu

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl