SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Iga Świątek kontra Robert Lewandowski w mediach. O kim mówiono więcej?

O Robercie Lewandowskim w 2022 roku wspominano w przestrzeni medialnej aż cztery razy częściej niż o Idze Świątek - wynika z analizy PSMM Monitoring & More. O piłkarzu ukazało się około 4,8 mln publikacji, podczas gdy o tenisistce 1,1 mln.

Robert Lewandowski i Iga ŚwiątekArticle

Robert Lewandowski ma za sobą bardzo udany medialnie rok. Piłkarz po wielu latach przeniósł się do FC Barcelony z Bayernu Monachium, przez co znacznie poszerzył grupę docelową odbiorców. Ze zgromadzonych danych przez PSMM widać wyraźnie, że po debiucie w lidze hiszpańskiej liczba publikacji w mediach społecznościowych na jego temat zwiększyła się i utrzymywała się na istotnie wyższym poziomie przez całą drugą połowę roku - analizuje PSMM Monitoring & More.

W całym 2022 roku na temat najlepszego polskiego piłkarza pojawiło się ponad 4,8 mln publikacji, a 260 tysięcy z nich w mediach tradycyjnych. Wygenerowały szacunkowy ekwiwalent reklamowy AVE o wartości 1,4 mld złotych. Z kolei w mediach społecznościowych opublikowano ponad 4,5 mln wpisów, które wygenerowały AVE ponad 6,3 mld złotych.   

Iga Świątek, numer 1 światowego rankingu tenisistek, w poprzednim roku dwukrotnie triumfowała w turniejach wielkoszlemowych – wygrała French Open oraz US Open. W przypadku Polki zdecydowanie największe zainteresowanie mediów przypadło na czerwiec. Wówczas wygrała w prestiżowej rywalizacji na kortach Rolanda Garrosa oraz śrubowała swoją serię bez porażki i umacniała się na prowadzeniu w światowym rankingu.

W 2022 roku na temat Igi Świątek pojawiło się 1,12 mln publikacji. Zdecydowana większość w mediach społecznościowych – 940 tys. Z kolei media tradycyjne przygotowały ponad 180 tys. materiałów. Łączny szacunkowy ekwiwalent reklamowy AVE wyniósł ponad 2 mld złotych.

Oboje naszych wybitnych sportowców ma za sobą świetny rok nie tylko na boisku i korcie. Widać to w mediach, gdzie na ich temat pojawiło się ponad 6 milionów publikacji. Według naszych szacunków wygenerowały one ekwiwalent reklamowy AVE sięgający niemal 10 miliardów złotych. Porównanie ostatniego roku lepiej wypada dla Roberta Lewandowskiego, który ma przewagę nad Igą Świątek. To z pewnością wynikają z dłuższej pracy nad marką osobistą sportowca. Dodatkowo oczy całego świata w listopadzie i grudniu zwróciły się na Katar, gdzie odbywała się najważniejsza piłkarska impreza czterolecia. To zagwarantowało dodatkową ekspozycję medialną Lewandowskiego, co wyraźnie widać w wykresach pokazujących liczbę publikacji w tym okresie – komentuje Katarzyna Popławska, kierownik marketingu i PR w PSMM Monitoring & More.

O Lewandowskim było głośno na mundialu, o Świątek podczas Wielkich Szlemów

Robert Lewandowski ma wyższy niż Iga Świątek odsetek (80 proc. vs. 66 proc.) publikacji internetowych. Za to liderka światowego rankingu tenisowego ma lesze statystyki wzmianek w radiu (27 proc vs. 13 proc.), w pozostałych mediach sportowcy mają taki sam procent publikacji - pokazują dane PSMM Monitoring & More.

Najwięcej informacji pozytywnych z Igą Świątek ukazało się w czerwcu, w związku z jej sukcesem na kortach Rolanda Garrosa. Szerokim echem odbiły się wyrazy wparcia dla ogarniętej wojną Ukrainy, jakie sportsmenka wygłosiła po swoim zwycięstwie w turnieju.

W przypadku Roberta Lewandowskiego najwięcej publikacji, zarówno pozytywnych jak i negatywnych, ukazało się w listopadzie minionego roku, co wiązało się bezpośrednio z Mistrzostwami Świata w Piłce Nożnej w Katarze. Kapitan reprezentacji Polski musiał mierzyć się z dużą falą krytyki po nieudanym karnym w meczu z Meksykiem, by następnie strzelić debiutancką bramkę w MŚ w spotkaniu z Arabią Saudyjską.

Dołącz do dyskusji: Iga Świątek kontra Robert Lewandowski w mediach. O kim mówiono więcej?

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Łukasz
3 mln to wpisy typu "Lewy w Barcelonie, Lewy w Realu? Potęgi chcą Lewego" itp itp.
odpowiedź
User
gosc
bez roznicy. Oni sa od tego zeby wywolywac ruch w emocjach ,i portfelach.
Opiekunowie Igi niech lepiej zatroszcza jakie hormony na performance,ze ma wygld mocno meski ,jest plaska,masywne meskie torso, zadnych kobiecych wciec i zaokraglen..takze reakcje mimiczne, zupelnie niekobiece..
Co z jej macierzynstwem kiedys..,czy trzeba bedzie szukac zastepczyni,?
Lewandowskiego tez ma super wkladki do lunchu,,ze mu sie figura w ledzwiach zmienia jest szeroki ,oj szeroki...
odpowiedź
User
Darek
Lewy już raczej nic nie zdobędzie, do tego od dłuższego czasu na również negatywną prasę, żona pusta celebrytka, on już prawie emeryt z wybujałym ego bez sukcesów w kadrze. Wydaje się, że 80% newsów, które dotyczą Igi są o sporcie, za to te o Lewym to prasa plotkarska co kupił, gdzie był, czym jeździ itd.
odpowiedź