Instagram testuje więcej reklam w serwisie. Chce zbadać reakcje użytkowników

Należący do Facebooka serwis Instagram rozpoczął testowanie nowego rozwiązania polegającego na wyświetlaniu użytkownikom większej liczby reklam niż do tej pory – wynika z nieoficjalnych informacji. W ramach prób w sekcji Stories pojawiają się dwie reklamy jedna po drugiej. Facebook wyjaśnia, że w ten sposób chce zbadać reakcje użytkowników na bardziej intensywny przekaz reklamowy, choć komfort korzystania z platformy ma pozostawać priorytetem.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Instagram testuje więcej reklam w serwisie. Chce zbadać reakcje użytkowników

O testach nowego rozwiązania reklamowego poinformował serwis Adweek powołując się na własne źródła. Zgodnie z doniesieniami w sekcji Stories wprowadzonej przez Instagrama w sierpniu 2016 r. u wybranych użytkowników pojawiają się jedna po drugiej reklamy pochodzące od dwóch różnych marek z którymi współpracuje serwis.

Przedstawiciel Facebooka wyjaśnia w rozmowie z Adweekiem, że obecne próby mają na celu zbadanie reakcji użytkowników na większą liczbę reklam na platformie. Zaznacza jednak, że dla firmy na pierwszym miejscu wciąż pozostaje komfort korzystania z serwisu, zaś dopiero na drugim znajduje się satysfakcja reklamodawców.

Facebook zastrzega także, że obecne testy nie oznaczają w żadnym wypadku że w najbliższej przyszłości na Instagramie pojawi się znacząco większa liczba reklam.

W drugim kwartale br. Facebook zanotował wzrost wpływów o 27,6 proc. do 16,89 mld dolarów oraz 2,62 mld dolarów zysku netto (wobec 5,11 mld dolarów rok wcześniej). W minionym półroczu koncern odpisał 5 mld dolarów kary nałożonej przez FTC. Ma 2,41 mld użytkowników aktywnych miesięcznie i 1,59 mld codziennie. W ostatnich latach przybywa ich głównie poza Ameryką Północną i Europą, ale Facebook najwięcej zarabia na tych z USA i Kanady.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski