SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Grupa Interia.pl: 114,3 mln przychodów i 22,3 mln zł zysku netto, przybyło 13 pracowników

W ub.r. Grupa Interia.pl osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 4,8 proc. do 114,3 mln zł, a jej zysk netto poszedł w górę z 21,23 do 22,26 mln zł. Firma zatrudniała 382 pracowników, o 13 więcej niż rok wcześniej.

Artur Potocki Article

W sprawozdaniu Grupy Interia.pl złożonym w KRS zaznaczono, że jej przychody sprzedażowe w kraju minimalnie zmalały - z 86,45 mln zł w 2017 roku do 86,02 mln zł w ub.r. (to o 0,5 proc. w dół). Natomiast wpływy z zagranicy wzrosły o 24,9 proc. do 28,28 mln zł.

Wszystkie przychody określono jako reklamowe, dodając, że firma działa też w sektorze e-commerce. - W związku z tym do czynników determinujących wyniki finansowe zaliczyć należy tempo rozwoju rynku reklamy internetowej, perspektywy i dynamika wzrostu gospodarczego w kraju, dalszy rozwój rynku internetowego w Polsce, wzrost udziału internetu w wydatkach reklamowych w Polsce oraz nakłady inwestycyjne przeznaczane przez spółkę na wprowadzanie nowych serwisów i usług - skomentowano w sprawozdaniu z działalności.

Do Grupy Interia.pl należy przede wszystkim portal Interia.pl oraz szereg serwisów tematycznych działających pod własnymi markami, m.in. Styl.pl, Deccoria.pl, MaxModels.pl, Smaker.pl i PCFormat.pl. Według badania Gemius/PBI w czerwcu br. zanotowały one łącznie 18,78 mln realnych użytkowników i 1,31 mld odsłon, a sam portal Interia.pl miał 14,21 mln użytkowników i 709 mln odsłon.

Przychody Grupy Interia.pl ze spółek zależnych zmalały w skali roku z 11,66 do 5,63 mln zł. Firma przede wszystkim ma, podobnie jak kilku innych czołowych wydawców, mniejszościowy pakiet udziałów spółki Polskie Badania Internetu odpowiadającej za realizację badania odwiedzalności serwisów i aplikacji w polskim internecie. Do Grupy Interia.pl należy 15,8 proc. udziałów PBI.

W skład Grupy Interia.pl wchodzi też agencja marketingu w wyszukiwarkach Semahead, która jednak nie działa jako osobna spółka, a jedynie marka. Do firmy zostały też włączone prezentujące oferty sieci handlowych serwisy Okazjum.pl i Promoceny.pl, które przejęła cztery lata temu.

382 pracowników, 13 proc. więcej na wynagrodzenia

Koszty operacyjne Grupy Interia.pl zwiększyły się rok do roku z 91,36 do 94,65 mln zł, czyli o 3,6 proc. Ponad połowę stanowią koszty usług obcych, które zmalały z 53,8 do 53,1 mln zł. W dół poszły też koszty amortyzacji - z 5,36 do 5,13 mln zł.

Za to nakłady na wynagrodzenia poszły w górę o 12,8 proc. do 26,9 mln zł. W ub.r. w firmie na etacie pracowały średnio 382 osoby, o 13 więcej niż w 2017 roku. Zwiększyły się też pozostałe koszty rodzajowe - z 1,38 do 1,77 mln zł.

Natomiast pozostałe koszty operacyjne zmalały z 3 do 1,35 mln zł, a pozostałe wpływy operacyjne - z 6,69 do 3,9 mln zł. Na te drugie składają się głównie dotacje (zmniejszyły się z 4,32 do 3,34 mln zł) oraz inne przychody operacyjne (spadły z 2,37 mln zł do 509,2 tys. zł).

W konsekwencji zysk sprzedażowy firmy wzrósł w skali roku z 17,74 do 19,65 mln zł, a zysk operacyjny - z 21,43 do 22,19 mln zł.

W ub.r. firma na niefinansowe aktywa trwałe przeznaczyła 4,42 mln zł, wobec 4,47 mln zł rok wcześniej.

12,7 mln zł dywidendy dla Bauer Media

Przychody finansowe Grupy Interia.pl zwiększyły się w skali roku z 42,3 do 75 tys. zł, a koszty finansowe zmalały z 244,5 do 10,3 tys. zł.

W ub.r. firma zanotowała 22,26 mln zł zysku w ujęciu brutto i netto, wobec 21,23 mln zł rok wcześniej.

Bezpośrednimi właścicielami firmy są spółki Grupa Interia.pl Media (ma 99,99 proc. udziałów) i Grupa Interia.pl sp. z o.o. (0,01 proc.). Obie są kontrolowane przez Grupę Bauer Media.

Udziałowcy zdecydowali, że z zeszłorocznego zysku 9,51 mln zł zostanie przeznaczone na kapitał zapasowy, a 12,75 mln zł wypłacone im w dywidendzie (z czego do Grupy Interia.pl sp. z o.o. zgodnie z jej proporcjami w kapitale trafi zaledwie 2,9 zł).

Grupa Interia.pl w ramach Grupy Bauer Media jest powiązana z wieloma innymi firmami, m.in. mocno obecnymi na polskim rynku Wydawnictwem Bauer i Grupą RMF. W ub.r. do tej pierwszej spółki zrealizowała sprzedaż o wartości 1,91 mln zł, a do drugiej - 1,98 mln zł.

Z drugiej strony Grupa Interia.pl przeznaczyła 2,03 mln zł na zakupy usług od Wydawnictwa Bauer, 1,55 mln zł - od Bauer Media, a 1,01 mln zł - od Grupy RMF.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Grupa Interia.pl: 114,3 mln przychodów i 22,3 mln zł zysku netto, przybyło 13 pracowników

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Robo
Nienajgorzej
2 0
odpowiedź
User
janwolny
musi rynek cały czas rosnąć skoro ktoś jest jeszcze na tyle nierozsądny że wydaje pieniądze na reklamy w portalach, może mają problem ci co zlecają z liczeniem, analizą danych :-)
0 0
odpowiedź