86 proc. Polaków w swoich komórkach posiada system Android

82 proc. Polaków wymienia telefon komórkowy co dwa lata lub rzadziej, a 40 proc. badanych chciałoby go wymieniać co 1,5 roku lub częściej - przekazał w środę Kantar Public. Z badań wynika, że 86 proc. wykorzystywanych na co dzień urządzeń posiada system Android.

masz / pap
masz / pap
Udostępnij artykuł:
86 proc. Polaków w swoich komórkach posiada system Android

W środę agencja badawcza Kantar Public poinformowała o wynikach przeprowadzonego w kwietniu dla Digital Care badania dotyczącego użytkowania smartfonów w Polsce.

72 proc. respondentów na co dzień korzysta z jednego telefonu

Tak jak w 2019 r. "większość osób", czyli 72 proc. respondentów, korzysta na co dzień z jednego telefonu, a 28 proc. używa "większej liczby urządzeń". "Ponad połowa badanych (56 proc.) ma w swoim domu co najmniej dwa kolejne nieużywane telefony" - wskazał Kantar.

Dominuje Android

Większość (86 proc.) wykorzystywanych na co dzień urządzeń posiada system Android. "Najczęściej używanym urządzeniem zintegrowanym ze smartfonem są słuchawki bezprzewodowe (58 proc.), w dalszej kolejności głośniki bezprzewodowe (40 proc.) i smartwatch (38 proc.)" - napisano w komunikacie.

"Około 60 proc. badanych używa telefonów mających mniej niż 1,5 roku, a ponad jedna trzecia (37 proc.) deklaruje, że obecna wartość urządzeń to ponad 1000 PLN. W porównaniu do 2019 r. więcej osób ma telefony młodsze i więcej warte" - wymienia Kantar.

Obecnie 82 proc. badanych wymienia telefon komórkowy co dwa lata lub "jeszcze rzadziej". "Pozostali – prawie 20 proc. użytkowników – wymieniają telefon co półtora roku lub częściej. Jednocześnie 40 proc. chciałoby wymieniać smartfon z właśnie taką częstotliwością" - zaznaczono.

Najczęstszym powodem zakupu nowego telefonu jest awaria (44 proc.), a w dalszej kolejności zniszczenie starego urządzenia (36 proc.) lub otrzymanie nowej, atrakcyjnej oferty (31 proc.). Na pierwsze dwie przyczyny częściej zwracają uwagę badani w wieku 18-29 lat, a rzadziej w wieku 50-60 lat (odpowiednio 53 do 35 proc., oraz 47 do 25 proc. - PAP).

"Zakup telefonu komórkowego najczęściej odbywa się u operatora komórkowego (33 proc.), w stacjonarnym sklepie RTV/AGD (26 proc.) lub na Allegro (13 proc.)" - wyszczególnił Kantar. "Najpopularniejsze metody płatności za nowy telefon to jednorazowa płatność gotówką (28 proc.), płatność w ratach u operatora (26 proc.) oraz jednorazowa płatność kartą (24 proc.). Ponad 40 proc. badanych nie płaci za telefon jednorazowo, a zamiast tego na różne sposoby rozkłada płatności na mniejsze kwoty" - poinformowano.

W badaniu pytano o wynajem urządzeń mobilnych. 54 proc. respondentów w ogóle nie słyszała o takiej możliwości, a 46 proc. wiedziała o istnieniu takiego najmu. Z osób, które są świadome istnienia usług wynajmu urządzeń mobilnych "jedynie 9 proc. deklaruje, że wie dużo na ten temat". "Największą postrzeganą korzyścią najmu telefonu jest możliwość korzystania z lepszego modelu (46 proc.), niższa cena (43 proc.) oraz częstsza wymiana telefonu (43 proc.)" - napisano. "Choć najem to rozwiązanie potencjalnie ekologiczne, to pozytywny wpływ na środowisko nie jest kluczową korzyścią – wskazuje na nie 24 proc. osób zainteresowanych tą usługą" - podkreślił Kantar.

W dniach 1-9 kwietnia 2022 r. Kantar Public we współpracy z Digital Care zrealizował badanie dotyczące użytkowników smartfonów i tego, z jakich korzystają telefonów. Badanie zostało przeprowadzone metodą wywiadów online na próbie 1000 osób w wieku 18-60 lat.

Kantar Public jest częścią światowej grupy Kantar, która jest agencją badawczą, specjalizującą się w analizie danych.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Takiego badania jeszcze nie było. Ujawniono, ile zarabiają dziennikarze lokalni

Takiego badania jeszcze nie było. Ujawniono, ile zarabiają dziennikarze lokalni

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Przeprosiny nie wystarczyły. Donald Trump chce 10 mld dolarów od BBC

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards
Materiał reklamowy

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK