Ruszyło Radio Yanosik dla kierowców, jego głosem Piotr Fronczewski. Swoje audycje mają Kacper Jeneralski, Sebastian Szczęsny i Artur Gadowski

Ruszyła nowa internetowa rozgłośnia dla kierowców – Radio Yanosik. Radio nadaje kilkanaście godzin na dobę, jego głosem został Piotr Fronczewski, a swoje audycje mają w nim m.in. dziennikarz TVN Turbo Kacper Jeneralski, Sebastian Szczęsny czy piosenkarz Artur Gadowski. Rozgłośni można słuchać poprzez przeglądarkę lub w aplikacji Yanosik.

jk
jk
Udostępnij artykuł:

O uruchomieniu stacji poinformował w piątek w mediach społecznościowych założyciel Yanosika, Adam Tychmanowicz. Zdradził, że taki projekt „był w jego głowie od kilku lat, ale dopiero ostatnie miesiące przyniosły możliwość jego realizacji”.

- Radio Yanosik to radio dedykowane tym w podroży, ale nie tylko, liczymy, że będzie towarzyszyło Wam też w domu, w pracy czy podczas zbliżających się wakacji i to zarówno tych w Polce jak i za granicą - napisał na LinkedIN Tychmanowicz. W założeniach nowe radio ma umilać podróż kierowcom muzyką, przekazywać im wiedzę motoryzacyjną i informować o aktualnej sytuacji na drogach.

Kto w nowej stacji i jak jej słuchać

Dyrektorem programowym Radia Yanosik został Rafał Waszkiewicz, przed laty związany z Antyradiem, teraz – właściciel własnej firmy. Dyrektorem muzycznym jest z kolei Hubert Augustyniak, członek zarządu RadioSpacji, przez 15 lat związany z Polskim Radiem. Audycje w rozgłośni mają m.in. Kacper Jeneralski z TVN Turbo, Arkady Paweł Fiedler, Sebastian Szczęsny (do 2021 roku dziennikarz TVP, od 2021 związany z TVN)  , Iwo Stokłosa, Artur Gadowski z IRA czy Maciej Wójcik. Głosem radia jest Piotr Fronczewski.

grafika

Fot. Facebook/Radio Yanosik

Radia można słuchać codziennie, korzystając z aplikacji Yanosik lub ze strony internetowej tego programu. Z ramówki zamieszczonej na stronie wynika, że rozgłośnia nadaje od godz. 7:00 do 20:00 (w weekendy krócej). Wśród programów – sporo muzyki, felietony o bezpieczeństwie w czasie jazdy a także codzienna lista przebojów, na którą można głosować poprzez aplikację.

Ciekawostką jest to, że każdy kierowca może zaistnieć na antenie: wystarczy wysłać z poziomu aplikacji informacje drogowe, które będą odczytywane przez prowadzących na antenie. Radio – podobnie jak samą aplikację Yanosik – można wspierać poprzez wpłaty, których dokonywać można za pośrednictwem internetowej strony.  

 

Działa już Polskie Radio Kierowców

Od października 2020 roku działa już inna rozgłośnia internetowa o profilu podobnym do Radia Yanosik – Polskie Radio Kierowców. Nadaje całodobowo, podając najnowsze informacje drogowe i pogodowe w kilku językach, dzieli się też poradami dla kierowców i podaje wiadomości dla fanów motoryzacji. Można go słuchać w systemie DAB+, przez aplikację i w internecie.

Z badań opublikowanych w ub. roku przez Mediapanel wynika, że w kategorii map i lokalizatorów internetowych zdecydowanym liderem zasięgowym są Mapy Google, z których korzysta ponad 70 proc. polskich internautów. Więcej czasu użytkownicy spędzają natomiast w aplikacjach Yanosik i NaviExpert. Yanosik zanotował 4,18 mln użytkowników, 13,98 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 14 minut i 19 sekund przeciętnego czasu korzystania.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami