SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Jakie cyfrowe trendy na 2015 r.?

Responsywny przekaz w sieci, wyszukiwanie mobilne, rozwój programmatic buying i internet rzeczy - to najważniejsze trendy 2015 roku według eMarketera.

Analizy dotyczące roku 2014 i główne tendencje na rynku cyfrowym w 2015 r. eMarketer przedstawiła w specjalnej prezentacji przygotowanej przez Noaha Nelkina, redaktora naczelnego firmy.

Wśród najważniejszych tendencji czekających rynek w nadchodzących 12 miesiącach eMarketer wymienia dostosowanie internetowego przekazu do wymogów różnych ekranów wykorzystywanych przez użytkowników - od komputerów typu desktop, poprzez telewizory, aż po urządzenia mobilne typu smartfony i tablety.

Kolejnym ważnym trendem, który zyska na znaczeniu w 2015 r. będzie wyszukiwanie treści w internecie za pomocą urządzeń przenośnych. Według raportu eMarketera w końcu 2015 r. w Stanach Zjednoczonych ponad 70 proc. internautów będzie posługiwało się smartfonami i tabletami do wyszukiwania informacji w sieci.

Jako najważniejszą tendencję w najbliższej przyszłości cyfrowej reklamy eMarketer wymienia programmatic buying. Według danych z połowy 2014 r. ten system wykorzystuje się obecnie w USA przede wszystkim w segmencie display (84 proc.), mobile (60 proc.) i wideo (58 proc.). Oprócz tego Noah Nelkin zwraca uwagę na coraz większą rolę docierania do odbiorcy i zbierania danych na temat jego zachować za pomocą różnych platform sprzętowych, zarówno desktopowych, jak i mobilnych.

Jako jeden z segmentów, którego rola w cyfrowym świecie będzie dynamicznie rosła w 2015 r. eMarketer postrzega internet rzeczy (IoT). Raport podkreśla przy tym, że obecnie ponad 40 proc. szefów firm na świecie nigdy nie słyszało o urządzeniach z tego segmentu. Okazuje się, że sektorem przygotowanym obecnie najlepiej do IoT jest branża IT (34 proc.) oraz telekomunikacyjna (31 proc.). Najgorzej wypada pod tym względem służba zdrowia i produkcja przemysłowa (po 21 proc.).

Wśród trendów, które eMarketer uznaje za obiecujące, jest także rosnący rynek urządzeń typu wearables - według szacunków sprzedaż takiego sprzętu w 2014 r. osiągnie liczbę 22 mln sztuk, natomiast w roku 2018 będzie ich już ponad 135 mln. Kolejna tendencja jest związana z platformami płatności mobilnych – ten rynek w roku 2014 osiągnie poziom 3,5 mld dol., natomiast w roku 2017 wzrośnie do 64 mld dol. Obiecująco, według eMarketera, zapowiada się też rozwój komunikatorów społecznościowych, które z czasem zaczną pełnić coraz większą rolę na rynku e-commerce.

Wśród tendencji i trendów, które będą traciły na znaczeniu w 2015 r. eMarketer wymienia wykorzystanie tradycyjnych komputerów do przeglądania treści w internecie czy zastosowanie i wykorzystanie kodów QR.

Dołącz do dyskusji: Jakie cyfrowe trendy na 2015 r.?

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl