Nowy szef Deloitte Digital: stawiamy na wspieranie transformacji cyfrowej biznesu, myślimy o kolejnych przejęciach

O misji i wyzwaniach Deloitte Digital rozmawiamy z Janem Michalskim, nowym liderem firmy w Polsce i Europie Środkowej. - Klienci oczekują coraz szerszego spojrzenia na ich biznes oraz kompleksowej obsługi, która pomoże w realizacji ich celów biznesowych. Celem nadrzędnym nowoczesnego konsulting jest budowanie wartości dla naszych klientów, a zespół Deloitte Digital temu właśnie służy - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Jan Michalski.

Justyna Dąbrowska
Justyna Dąbrowska
Udostępnij artykuł:
Nowy szef Deloitte Digital: stawiamy na wspieranie transformacji cyfrowej biznesu, myślimy o kolejnych przejęciach
Jan Michalski

Michalski kieruje pracą blisko 200 osób w Europie Środkowej, doradzając firmom, w jaki sposób efektywnie wykorzystywać technologię do tworzenia najlepszych doświadczeń klientów i użytkowników na każdym etapie ich interakcji z marką.

Obecnie Deloitte Digital skupi się na rozwoju wsparcia w zakresie transformacji cyfrowej biznesu. Oferuje usługi technologiczne, kreatywne, strategiczne oraz doradztwo biznesowe.

Z Janem Michalskim rozmawiamy o planach na rozwój firmy, cyfrowej transformacji biznesu, restrukturyzacji  w Deloitte Digital i roli konsultingu na rynku usług strategiczno-kreatywnym.

Justyna Dąbrowska, Wirtualnemedia.pl: Właśnie objął pan stanowisko lidera Deloitte Digital w Polsce i Europie Środkowej. Największe wyzwania w tej roli?

Jan Michalski: Świat zmienia się coraz szybciej, a my jesteśmy w tej części, która tym zmianom podlega najbardziej. W konsultingu musimy dbać przede wszystkim o klienta - to dziś największe wzywanie. Jego oczekiwania cały czas wzrastają a naszą rolą jest to, aby nie tylko na nie odpowiadać, ale przede wszystkim, by przekuwać je w sukces. Dlatego staramy się wyprzedzać klienta o dwa kroki, ciągle się szkolić i nadążać za postępującymi zmianami. Myśląc o wyzwaniach, chcę podkreślić także przewidywanie tego, co może wydarzyć się w niedalekiej przyszłości w technologii i w jaki sposób pomóc naszym klientom przygotować się na to.

Z praktykowaniem technologii jest trochę jak ze sportem - stanie w miejscu to cofanie się. Jest trudno, a będzie jeszcze trudniej - mamy więcej narzędzi, metod, produktów, które trzeba znać i to biegle. Musimy temu sprostać.

W który segmencie usług Deloitte Digital chce być na rynku najmocniejszy?

Wartość naszych usług budujemy przez projektowanie doświadczeń dla użytkowników. Tworząc nowe rozwiązania czy produkty trzeba przede wszystkim myśleć o człowieku, który będzie je wykorzystywał. Przez wiele lat było inaczej - na pierwszym miejscu był produkt. Teraz w centrum uwagi jest człowiek. To właśnie on decyduje o sukcesie każdego biznesu, niezależnie od branży w której działamy.

W naszym portfolio stawiamy na trzy obszary. Pierwszy to kreacja usług budujących unikalne doświadczenie klienta. Dalej mamy technologie, takie jak m.in. Salesforce, które to umożliwiają. W końcu, znajomość trendów i strategiczne zaplecze - czyli obszar z którego wywodzi się Deloitte Digital. Połączenie tych wszystkich elementów pozwala nam na kompleksowe świadczenie usług w zakresie cyfrowej transformacji biznesu. To, co nas wyróżnia na rynku to fakt, że jesteśmy z klientem od początku do końca tej drogi.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/digital-zmienil-wszystko-polska-branza-reklamowa-sie-konsoliduje ##

Jakie usługi kreatywne i strategiczne oferuje obecnie Deloitte Digital?

Zacznę od tego, że polski Deloitte Digital jest częścią globalnej struktury. Na całym świecie budujemy sieć biur Deloitte Digital Studio, którego jeden z oddziałów działa w Łodzi. Zespoły z całego świata współpracują ze sobą, skupiając się na różnych rozwiązaniach dostosowanych do potrzeb danych klientów oraz rynków. W naszej nomenklaturze nazywamy to centrami kompetencji (ang. center of excellence).

Jeśli chodzi o usługi kreacji to w tym zakresie tworzymy głównie treści do szeroko pojętego digitalu - wideo, grafik czy contentu do social mediów. Pracujemy obecnie na przykład na zlecenie jednej z największych globalnych platform społecznościowych, dla której przygotowujemy kampanię do rekrutacji nowych klientów. W naszych studiach, w tym łódzkim, powstaje tysiące komponentów do tej akcji. Staramy się jak najlepiej łączyć kreacje z technologią.

Zarówno w Polsce jak i całym regionie EMEA skupiamy się m.in. na experience design. W tym obszarze tworzymy projekty dla Opery Narodowej, PZPN czy express.pl / Trafficar. Jesteśmy bardzo silni w budowaniu doświadczeń klienta w świecie cyfrowym. Tworzymy także aplikacje mobilne - w tej chwili nasz zespół pracuje nad takim produktem dla jednego z międzynarodowych banków, działającego w Meksyku.

Nie zapominajmy również o technologiach, dzięki którym pomagamy przejść naszym klientom przez proces transformacji cyfrowej. Istotne jest to, aby działać szybko i sprawnie. Przy tym tempie rozwoju zdarza się, że kilka osób wpadnie na ten sam pomysł w tym samym momencie. Na rynku wygra ten, kto szybciej go przygotuje i wdroży.

Planujemy rozwój naszego portfolio nie tylko organicznie, ale i poprzez kolejne akwizycje. Wszystko po to, by na bieżąco reagować na potrzeby klientów.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/deloitte-digital-zrealizuje-kampanie-lay-s-which-lay-s-is-yours-na-13-rynkow-europejskich ##

Ilu i jakich klientów ma obecnie Deloitte Digital w Polsce? Nowy biznes pozyskiwany jest lokalnie czy raczej na poziomie międzynarodowym?

Grono naszych klientów można podzielić na trzy grupy. Pierwszą z nich tworzą polskie firmy i marki, takie jak choćby wspomniany już PZPN czy Opera Narodowa oraz myTaxi w Polsce. Drugą grupę stanowią klienci międzynarodowi, obecni nie tylko w Polsce, ale także w regionie Centralnej Europy. Dla nich tworzymy rozwiązania dopasowane do specyfiki poszczególnych rynków. Trzecią grupę tworzą firmy globalne, takie jak na przykład Estee Lauder. Dla nich realizujemy projekty na różnych kontynentach i w różnych strefach czasowych na rynkach takich jak Brazylia, Japonia, Singapur czy Hongkong. Niejednokrotnie w ścisłej współpracy z naszymi zagranicznymi partnerami z Deloitte.

Jakie znaczenie w portfolio Deloitte Digital ma łódzkie studio? Jak wygląda w nim struktura zatrudniania? Jakie są plany na przeszłość tej jednostki?

Z dużym zaangażowaniem rozwijamy ten oddział. Sfinalizowaliśmy właśnie z Łódzką Strefą Ekonomiczną umowę na wynajem kolejnych powierzchni Deloitte Digital Studio na najbliższych pięć lat. W Polsce zatrudniamy łącznie 120 osób, w samych regionie blisko 400. W tym roku ta liczba jeszcze się powiększy.

Na jakim etapie jest restrukturyzacja w firmie związana z rezygnacją z usług ATL?

JM: Deloitte ma w swoim portfolio np. szwedzką agencję Akne, która robi ATL-owe kampanie reklamowe na światowym poziomie dla globalnych klientów. W Polsce to zapotrzebowanie było mniejsze, dlatego postanowiliśmy skupić się na tym, czym nasi klienci są bardziej zainteresowani. Nasz rynek ma inną specyfikę, a nasi klienci inaczej ukierunkowane potrzeby. Oczywiście, nie wykluczamy, że to się w przyszłości zmieni i w obszarze ATL będziemy mocniej obecni. Jesteśmy bardzo dumni z tych kampanii, które udało nam się zrealizować do tej pory.

Waszym partnerem w segmencie usług ATL była FCB Bridge2Fun. Czy dalej współpracujecie? Jeśli tak, to w jakim zakresie?

Nie komentujemy współpracy z naszymi partnerami biznesowymi.

Jak w związku z reorganizacją biznesu zmieniły się wyniki finansowe Deloitte Digital? W porównaniu z 27,7 mln zł przychodu i 920 tys. zł straty netto w 2017 roku.

To dane księgowe z KRS, które dotyczą tylko jednej z kilku naszych spółek, która świadczy wycinek usług oferowanych pod marką Deloitte Digital. Nie mogę mówić o konkretnych liczbach, ale z całą pewnością mogę potwierdzić, że miniony rok był najlepszym w historii Deloitte Digital. Mieliśmy zdecydowanie lepszy wyniki niż się spodziewaliśmy. Stąd myślimy o kolejnych przejęciach na rynku.

Które segmenty bierzecie pod uwagę?

Na tę chwilę nie mogę mówić o szczegółach. Są jednak takie obszary, którymi, ze względu na oczekiwania naszych klientów, interesujemy się szczególnie. Zwłaszcza tam, gdzie nie pokrywają się one z obecnie świadczonymi w naszych studiach usługami.

Kolejne akwizycje jeszcze w tym roku?

Chcemy, by dokonały się jak najszybciej. Czy w tym roku? Zobaczymy.

Jak pozycjonowana jest oferta Deloitte Digital na rynku cyfrowym? Gdzie w tym miejsce na konsulting?

Konsulting podlega nieustannej ewolucji podążając za zmieniającymi się potrzebami klientów. Nasza oferta jest narzędziem, które pomaga klientom Deloitte w realizacji ich celów biznesowych. Klienci oczekują coraz szerszego spojrzenia na ich biznes oraz kompleksowej obsługi, która pomoże w realizacji ich celów biznesowych. Celem nadrzędnym nowoczesnego konsulting jest budowanie wartości dla naszych klientów, a zespół Deloitte Digital temu właśnie służy

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych