Jedynka bez 31 proc. wpływów reklamowych, RMF FM z większą przewagą nad Radiem ZET

W I kwartale br. radio RMF FM miało przychody z reklam wyższe o jedną trzecią niż przed rokiem. Dwucyfrowe spadki odnotowały Program I i Program III Polskiego Radia, mniej zarobiło też Radio Zet – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

W okresie od stycznia do marca br. stacje radiowe zarobiły na reklamach 2,38 mld zł. To 7,4 proc. więcej niż w analogicznym  okresie 2022 roku – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów, Kantar).

Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje radio RMF FM, które na reklamach zarobiło w omawianym okresie 792,8 mln zł, zwiększając przychody reklamowe rok do roku o 29,9  proc.

Wiceliderem rankingu jest Radio Zet z przychodami w wysokości 412,9 mln zł – notując spadek w skali roku o 4,1 proc.

Podium zamyka Program III Polskiego Radia. Rozgłośnia zarobiła na reklamach w I kwartale br. 77,7 mln zł, czyli 17 proc. mniej niż rok wcześniej.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/sluchalnosc-radio-duze-miasta-i-kwartal-2023-rmf-fm,7169657960994433a ##

Znaczący, bo wynoszący 31,4 proc. spadek wpływów z reklam notuje w omawianym okresie radiowa Jedynka – zmalały one z 96,5 mln zł w I kwartale 2022 roku do 66,2 mln zł w I kwartale br.

Mniej na reklamach zarobiło też radio Vox FM – 45,8 mln zł – czyli 2,8 proc. mniej niż w tym samym  okresie ub.r.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/polskie-radio-ile-wydaje-trojka-polskie-radio-24,7169671181694593a ##

W Esce Warszawa reklamodawcy wydali 34,9 mln zł (wzrost o 10 proc.), w RMF Classic – 34,4 mln zł (wzrost o 25,1 proc.), w Esce Wrocław – 33,6 mln zł (wzrost o 8,2 proc.), a w Antyradiu – 32,6 mln zł (wzrost o 22,6 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami