Jet Line z kalkulatorami śladu węglowego kampanii

Agencja specjalizująca się w reklamie zewnętrznej przygotowała narzędzie liczenia śladu węglowego kampanii reklamowych na klasycznych billboardach Motorway 12x4 m (OOH) i cyfrowych ekranach MORE (DOOH). Jak informuje agencja, to pierwsze takie kalkulatory dla kampanii reklamy zewnętrznej w Polsce.

Kinga Walczyk
Kinga Walczyk
Udostępnij artykuł:
Jet Line z kalkulatorami śladu węglowego kampanii
Fot. materiały prasowe

Kalkulatory zostały opracowane w podejściu typu „gate to grave”. Obejmują cykl życia kampanii z perspektywy jej realizacji w Jet Line: od wyprodukowania nośników, przez instalację, eksploatację i transport po monitoring i recykling. Dostarczają informację o środowiskowym wpływie realizowanych we współpracy z Jet Line kampanii, co z kolei umożliwia podejmowanie decyzji i inicjowanie działań kompensacyjnych.

– Tworzymy przestrzeń do komunikacji OOH i pomagamy naszym klientom w opowiadaniu ich historii. Teraz pomagamy im także odpowiadać na potrzeby związane z nowymi regulacjami i raportowaniem niefinansowym. Ale przede wszystkim wspieramy w działaniu na rzecz mierzenia emisji kampanii komunikacyjnych, zdobywaniu wiedzy o wpływie na środowisko i pracy nad strategiami redukującymi i kompensującymi własny ślad. Zapraszamy do współpracy wszystkie marki, które z odpowiedzialną ciekawością zadają pytania i wychodzą poza ramy – mówi Agnieszka Maszewska, dyrektorka marketingu i komunikacji w Jet Line.

Jak czytamy w komunikacie, kalkulatory są przygotowane przez firmę Envirly w ścisłej współpracy z Jet Line, na podstawie analizy wewnętrznych procesów w firmie i na bazie wskaźników i faktorów ogólnie przyjętych przez krajowe i międzynarodowe instytucje. Wprowadzenie kalkulatorów kampanii to wyraz przekonania, że odpowiedzialną komunikację reklamową można prowadzić zaczynając od świadomości, wiedzy i transparentności.

Własny ślad węglowy Jet Line jako organizacja mierzy od 2022 roku, korzystając z kalkulatora przygotowanego przez Fundację Climate & Strategy. Ostatni raport emisyjności firmy dotyczy roku 2023. Wielkość emisji w zakresach 1 i 2 w roku 2023 zmniejszyła się znacznie wobec roku 2022 i jest to związane przede wszystkim z wymianą wszystkich lamp oświetlających powierzchnie Motorway na energooszczędne LED.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

New Balance MADE in USA
Materiał reklamowy

New Balance MADE in USA

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]