SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Julia” słabiej od „Prosto w serce”, 2,1 mln widzów i 41 mln zł z reklam

Pierwszy sezon nowej telenoweli TVN „Julia” oglądało średnio tylko 2,08 mln widzów, czyli mniej niż śledziło nadawaną rok temu w tym samym paśmie pierwszą serię „Prosto w serce”. Serial dał stacji dopiero trzecie miejsce w rynku, za TVP 1 i Polsatem.

Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że średni udział “Julii”, wyniósł 17,68 proc. w grupie 4+ i 17,47 proc. w grupie 16-49 proc. Serial nadawany był w okresie od 2 stycznia do 6 czerwca br. w dni powszednie o 17.55.

W analogicznym okresie ub.r w tym paśmie TVN emitowała pierwszą serię telenoweli “Prosto w serce”, która gromadziła o 310 tys. widzów więcej. Oglądało ją bowiem 2,39 mln osób przy udziałach wynoszących odpowiednio 20,75 proc. oraz 22,14 proc (więcej na ten temat).

Stacja TVN w paśmie emisji telenoweli zajmowała trzecie miejsce w rynku za TVP1, nadającą w tym czasie “Klan”, co dało jej 24,04 proc. udziału i Polsatem, emitującym koncówkę „Dlaczego ja?” i „Pierwszą miłość” (20,32 proc.). Gorzej od TVP wypadała natomiast pokazująca „Panoramę” Dwójka (11,59 proc.). W grupie komercyjnej TVN zajmowała jednak drugą pozycję, podczas gdy zdecydowanym liderem wtedy był Polsat.

Najchętniej oglądany odcinek „Julii” zgromadził 2,62 mln widzów i jako jedyny przekroczył granicę 2,5 mln oglądających.


 

Przychody reklamowe z wyemitowanych dotychczas premierowych odcinków telenoweli wyniosły 40,8 mln zł. Dla porównania, w tym samym okresie rok wcześniej “Prosto w serce” zarobiło 63,3 mln zł, ale miało o sześć odcinków więcej (dane cennikowe netto, bez rabatów).

“Julia” to opowieść o młodej dziewczynie, która ucieka od narzeczonego (okazuje się on dilerem narkotyków) i trafia do rodziny właścicieli kliniki piękności. Serial oparty jest na polskim scenariuszu, a grają w nim m.in. Julia Rosnowska, Michał Lewandowski, Krystian Wieczorek i Marta Żmuda-Trzebiatowska. TVN promował produkcję m.in. w radiu, ma billboardach i organizując konkurs na komiks.


 
Trzy topowe odcinki "Julii"

DataWszyscy 4+16-49
AMRSHR %SHR %
02-01-20122 623 30518,71%19,91%
08-02-20122 421 73816,94%17,53%
19-04-20122 401 00521,86%21

 

Oglądalność serialu na tle konkurencji

DataWszyscy 4+16-49
AMRSHR %SHR %
TVP12 831 06224,04%16,73%
Polsat2 393 11920,32%25,72%
TVN-Julia2 082 06917,68%17,47%
TVP21 364 19311,59%9,15%

Dołącz do dyskusji: „Julia” słabiej od „Prosto w serce”, 2,1 mln widzów i 41 mln zł z reklam

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
widz
Nie rozumiem widzów przecież ten serial bije na głowę pod względem jakości i dynamiki seriale tasiemce TVP.
Uważam że powinno się stawiać na telenowele zamknięte, anie ciągnące się w nie skończoność telenowele TVP.
odpowiedź
User
gucio
w tyłek im daje Pierwsza Miłość, TVP to siła rozpędu. A Julia przy Pierwszej wygląda cieniutko.
odpowiedź
User
iga
szok. wszzyscy moi znajomi ogladaja julke. malo kto ogldala prosto w serce, gdzie tu sens?
odpowiedź