Just Eat Takeway.com, właściciel Pyszne.pl, z dużą stratą

Firma Just Eat Takeway.com, właściciel platformy do zamawiania posiłków Pyszne.pl, opublikowała swoje wyniki za 2022 rok. Wyraźnie wzrosła skorygowana EBITDA, nieznacznie przychód, ale strata netto była pięć razy większa niż rok wcześniej.

km
km
Udostępnij artykuł:

W 2022 roku przychód Just Eat Takeway.com wyniósł 5,6 mld euro, co oznacza 4-proc. wzrost w porównaniu do roku 2021. Przychód pomniejszony o koszty realizacji zamówień wzrósł o 24 proc., do 2,4 mld euro.

Skorygowana EBITDA z poziomu 350 mln euro na minusie w 2021 roku zwiększyła się do 19 mln euro na plusie w roku 2022.

Jednocześnie firma Just Eat Takeway.com zanotowała w zeszłym roku stratę netto w wysokości aż 5,7 mld euro, wobec nieco ponad 1 mld euro straty rok wcześniej. Właściciel Pyszne.pl tłumaczy to odpisem w wysokości 4,6 mld euro z tytułu dokonanych przejęć kapitałowych (zakup Grubhub i fuzja z Just Eat).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/komik-rafal-rutkowski-wyzwanie-bezmiesne-pyszne-pl-veganuary,7169714809362561a ##

Just Eat Takeway.com w 2022 roku obsłużył 984 mln zamówień od 90 mln konsumentów. Firma podkreśla, że konsumenci składają zamówienia częściej niż w okresie przed pandemią koronawirusa.

Just Eat Takeway.com prognozuje, że jej skorygowana EBITDA w 2023 roku wyniesie ok. 225 mln euro.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK