SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Kanał WP stawia na infotainment i seriale, dwa serwisy informacyjne, emisja także na stronie głównej portalu WP

W kanale WP będzie pokazywanych codziennie 2,5 godziny autorskich programów informacyjnych (poprowadzą je Maciej Orłoś i Igor Sokołowski), publicystycznych i lifestylowych, a resztę ramówki wypełnią seriale. Kanał będzie można oglądać także na stronie głównej portalu WP, a produkcje z niego będą potem dostępne w serwisie WP.tv.

Igor Sokołowski, Aleksandra Szwed, Katarzyna Krupa, Patryk Ignaczak, Nikola Zbyszewska, Karolina Jakobsche, Kamila Biedrzycka- Osica, Małgorzata Ohme, Małgorzata Serafin, Maciej Orłoś Article

Przygotowywany przez Wirtualną Polskę kanał WP zacznie nadawanie na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej 2 grudnia o godzinie 16.50. Wtedy pokazany zostanie pierwszy odcinek 15-minutowego programu informacyjnego „#dziejesięnażywo”, którego gospodarzem będzie Maciej Orłoś. Z kolei o godz. 18:45 będzie emitowany program informacyjny prowadzony przez Igora Sokołowskiego (oba będą nadawane codziennie).

Programy mają informować o bieżących wydarzeniach w lekkiej, infotainmentowej formie. Format prowadzony przez Sokołowskiego będzie miał bardziej magazynowy charakter. Materiały do obu będzie przygotowywał 18-osobowy zespół nowo zatrudnionych dziennikarzy i wydawców współpracujących również z redakcją informacyjną portalu WP. Wydawcami będą m.in. Magdalena Siemiątkowska i Małgorzata Serafin (do wiosny br. pracowały w TVP Info), Grzegorz Łabędziewski oraz Piotr Różycki, a dziennikarzami m.in. Krzysztof Nakonieczny i Marcin Antosiewicz (poprzednio związani z TVP).

Od poniedziałku do piątku w godz. 9-11 będzie emitowane pasmo „#dziejesięnażywo”. Jego pierwszą, publicystyczną część będą prowadziły m.in. Kamila Biedrzycka-Osica, Małgorzata Serafin i Karolina Jakobsche. Gospodarzami drugiej, lifestylowej części będą zazwyczaj Małgorzata Ohme, Aleksandra Szwed, Katarzyna Krupa i Natalia Nguyen. Program w nowej odsłonie jest już od środy emitowany na stronie głównej WP.

Każda część składa się z modułów tematycznych, których łącznikiem są bieżące informacje, przegląd materiałów z serwisów WP oraz opinie i komentarze internautów. W pierwszej części jako komentatorzy będą wypowiadali się publicyści, którzy poprzednio prowadzili w różne dni „#dziejesięnażywo”, m.in. Paweł Lisicki, Jacek Żakowski i Sławomir Sierakowski.

Pozostałą część ramówki WP będą wypełniać zagraniczne seriale fabularne (m.in. „The Fall”, „Orphan Black”, „Parade’s End”, „Ekaterina”, „Prisoners of War”, „Broen”, „Death in Paradise”, „Call The Midwife”, „Manor House” i „Dressed For Mourning”) i serie dokumentalne.

Kanał w momencie startu pojawi się w ofercie kilku czołowych sieciach kablowych (trwają z nimi ostatnie ustalenia) oraz prawdopodobnie w nc+. Ponadto będzie streamingowany na stronie głównej portalu WP. Natomiast większość treści z jego anteny - zarówno autorskie programy, jak i seriale - będą potem udostępniane w serwisie WP.tv.

Stacja jest pozycjonowana jako familijna, skierowana raczej do kobiet, przekazująca pozytywne emocje. - Ma potrafić przytrzymać przed telewizorem całą rodzinę - podsumowuje Michał Brański, wiceprezes Wirtualnej Polski ds. strategii i dyrektor programowy WP.

- Jako telewizja interaktywna, z korzeniami w internecie, będziemy angażować publiczność prowadząc dialog poprzez własne strony, jak i Facebook, Twitter oraz - w niedalekiej przyszłości - aplikację. Widzowie będą współtworzyć programy udostępniając wideo własnej produkcji, które będziemy pokazywać na antenie oraz w oficjalnym serwisie telewizji. Chcemy być telewizją prezentującą poglądy wszystkich środowisk, wychodzącą ze studia szeroko w Polskę, docierając do wszystkich zakątków kraju. To będzie telewizja, która w niespotykanym dotychczas stopniu zaprzęgnie internet - zapowiada Brański.

Cały zespół nowej stacji liczy 55 osób, prezesem od wiosny br. jest Wojciech Pawlak, w przeszłości m.in. dyrektor TVP2. Wiceprezesem ds. produkcji jest Jacek Amsterdamski, szefem zakupów programowych - Karolina Iwańska (poprzednio przez 9 lat pracowała w Telewizji Polskiej), szefem sprzedaży - Aleksandra Pietrzyk (przeszła z Endemol Polska). Za koordynację programową odpowiada Piotr Kuciński (poprzednio producent w TVP), za analizy oglądalności - Jagna Wiśniewska (wcześniej w Polsacie), a za social media - Bożena Szwarc (poprzednio dziennikarka Wirtualnej Polski).

W bieżącym i przyszłym roku Wirtualna Polska na kanał WP przeznaczy ponad 23,1 mln zł, a w kolejnych dwóch latach - 25-26 mln zł (w tym 13,5 mln zł opłaty koncesyjnej za 10 lat). W przyszłym roku stacja ma zanotować 0,5-0,6 proc. udziału w rynku tv i 13,9 mln zł wpływów reklamowych, w 2018 roku - 1-1,1 proc. udziału i 28,3 mln zł wpływów, a w 2019 roku - 1,2-1,4 proc. udziału i prawie 39 mln zł wpływów. W 2018 roku ma osiągnąć rentowność (3,4 mln zł zysku EBITDA), a w 2019 roku mieć już 12,9 mln zł EBITDA.

>>> Zobacz więcej zdjęć z telewizji WP

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Kanał WP stawia na infotainment i seriale, dwa serwisy informacyjne, emisja także na stronie głównej portalu WP

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jan23
Jeden mało utalentowany aktor czwartego planu Wirtualnej Polsce wiosny nie uczyni, ale na przykład Karolinka Jakobsche i Igor Sokołowski to są już są tzw. trafione wybory. Telewizja internetowa jest obarczona tym samym grzechem pierworodnym co telewizji klasyczna: potrzebujemy masę kasy po to, by ciekawie pokazywać świat. Jeśli ograniczy się wyłącznie do gadających głów to jest skazana na los większości konkurencji. Wegetacja.
21 9
odpowiedź
User
rfg
duże straty finansowe się zapowiadają w tych tv portalikach
24 9
odpowiedź
User
Yago
Przepraszam a czym oni zamierzają obrobić 15 minutowy serwis informacyjny? Materiałami z TVN 24? Polsat News? Czy tylko Warszawskę będą pokazywać? Bo Wp.pl lokalnie nie istnieje - przepisuje teksty z policji. Ba nawet zrezygnowali z lokalnych zakładek poszczególnych regionów, gdzie tylko dawali ostatnio przeredagowane teksty z policji. Onet lokalnie jest mocny ale ma same miałkie tematy, więc jest do podbicia. Niestety nie przez WP.pl sorry gregory - Maciejem Orłosiem nie zawojujecie świata z całym szacunek dla jego osoby.
17 9
odpowiedź
User
dad
Jeden Orłoś to zdecydowanie za mało. Biedrzycka czy Serafin nic nie mówią zwykłemu Kowalskiemu. Serafin to nawet w środowisku dziennikarskim nie przez wszystkich jest znana. Słabe transfery i gadające głowy, to się szykuje...reszta ekipy słaba. Jedynie pani Nika urodą ratuję jakoś tę tv.
14 11
odpowiedź
User
anty
O ile dobrze pamiętam to WP nie startował w konkursie na kanał o u profilu serialowo-infotainmentowym.
9 9
odpowiedź