SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Kanały muzyczne: Polo TV ucieka konkurencji - TV.Disco, ITV i Viva mocno w dół

W maju br. najpopularniejszym kanałem muzycznym było Polo TV. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogła stacja Kino Polska Muzyka, zaś najwięcej straciły TV Disco, ITV i Viva Polska.

fot. Shutterstock.comArticle

Udział naziemnego kanału Polo TV w maju 2015 roku wyniósł 0,91 proc. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej wzrósł on o 24,66 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez jednego z nadawców.

Na drugim miejscu znalazła się także nadająca naziemnie Eska TV, której średni miesięczny udział w rynku telewizyjnym zmniejszył się o 25 proc. do 0,45 proc.

Ostatnią pozycję podium zajęła należąca do Telewizji Polsat stacja Disco Polo Music. Jej średni udział w maju br. uplasował się na poziomie 0,18 proc., tyle samo ile w maju 2014 roku, gdy kanał startował. Tuż za pierwszą trójką uplasował się kanał 4fun.tv, który rok wcześniej był piąty. Jego udział jednak zmalał o 6,25 proc. do poziomu 0,15 proc.

Największym wzrostem udziału, wynoszącym 40 proc., pochwalić się mogła stacja Kino Polska Muzyka, której udział poszedł do góry do 0,07 proc. Kanał ten awansował z miejsca dziewiątego na szóste.

Największy spadek, wynoszący aż 75 proc., zanotował zaś kanał TV.Disco, który w zeszłym miesiącu miał zaledwie 0,02 proc. udziału. Kanał spadł z pozycji 8. na 13. Stacja ta w lutym br. zrezygnowała z klipów disco polo na rzecz zagranicznej muzyki tanecznej, zmieniła też logo (więcej na ten temat).

Duże spadki w maju br. zaliczyły też stacje ITV (o 60 proc.) oraz Viva Polska, która od lutego br. gra zdecydowanie więcej muzyki niż w zeszłym roku, gdy na jej antenie królowały programy rozrywkowe (dowiedz się więcej). Mimo tej zmiany jej udział spadł o 47 proc.

Na ostatnim miejscu znalazł się kanał Muzo.tv, którego średnia widownia minutowa w maju br. wyniosła 1 035 osób. Miała ona w zeszłym miesiącu 0,02 proc. udziału w rynku.

Stacja

Wszyscy 4+

maj 2015

maj 2014

AMR

SHR %

AMR

SHR %

Polo TV

56 912

0,91%

43 929

0,73%

Eska TV

28 117

0,45%

36 129

0,60%

Disco Polo Music

11 126

0,18%

10 752

0,18%

4fun.tv

9 332

0,15%

9 772

0,16%

VIVA Polska

5 523

0,09%

10 042

0,17%

Kino Polska Muzyka

4 632

0,07%

2 984

0,05%

Stars.tv

4 201

0,07%

6 035

0,10%

ITV

2 724

0,04%

5 772

0,10%

Power TV

2 363

0,04%

-

-

Vox Music TV

2 064

0,03%

-

-

VH 1

1 943

0,03%

2 206

0,04%

mjuzik.tv

1 778

0,03%

2 320

0,04%

TV.Disco

1 509

0,02%

4 843

0,08%

Muzo.tv

1035

0,02%

-

-


W grupie widzów w wieku od 16 do 49 lat w maju br. liderem również było Polo TV. Udział tego kanału, po wzroście o 31,86 proc., wyniósł 1,49 proc. Drugą lokatę zajęła Eska TV (0,84 proc. udziału, w dół o 22,22 proc.). Ostatnie miejsce podium należało do Disco Polo Music, które przed rokiem było piąte (0,31 proc.; do góry o 6,90 proc.).

Największym wzrostem (o 44,44 proc. do 0,13 proc.) również i tutaj pochwalić się mógł kanał Kino Polska Muzyka. Z kolei najwięcej (64,29 proc.) straciło TV.DISCO - jego wynik spadł do 0,05 proc.

Stacja

Wszyscy 16-49

maj 2015

maj 2014

AMR

SHR %

AMR

SHR %

Polo TV

36 849

1,49%

27 440

1,13%

Eska TV

20 783

0,84%

25 997

1,08%

Disco Polo Music

7 643

0,31%

6 919

0,29%

4fun.tv

6 771

0,27%

7 469

0,31%

VIVA Polska

4 026

0,16%

7 449

0,31%

Kino Polska Muzyka

3 326

0,13%

2 288

0,09%

Stars.tv

3 180

0,13%

4 176

0,17%

Power TV

1 821

0,07%

-

-

Vox Music TV

1 546

0,06%

-

-

mjuzik.tv

1 538

0,06%

1 804

0,07%

ITV

1 417

0,06%

3 270

0,14%

VH 1

1 251

0,05%

1 767

0,07%

TV.Disco

1 216

0,05%

3 373

0,14%

Muzo.tv

908

0,04%

-

-

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Kanały muzyczne: Polo TV ucieka konkurencji - TV.Disco, ITV i Viva mocno w dół

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
daw
Najmocniej w dół Eska tv o przeszło 8tys VivaPolska spadek o 50% od chwili kodowania 2012 roku to spadek 200% wiec dużo straacili niż zyskali Muzo tv też traci mjuzik disco traci bo ich niema Polsacie Cyfrowym Stars jest w polsacie ale na oddalonym 1000 numerze owakej brak promocji w mediach ogólnym 4+ do zwyż n.Motto moje takie wina dużo kanałów muzycznych,młodzież słucha ogląda przez neta teledyski muzyke różnego rodzaju po hiphop którego niema po różne remiksy clubowe trance chillaut aż bo aternatywe i muzyke niezależną której naszej tv niema.No poprostu w necie lepsza jakość video niż w TV.
odpowiedź
User
co to znaczy
Co oznaczają takie wyniki? 4fun.tv średnio raz w tygodniu nie działa przez 1,5 doby, zacięta klatka i muza w tle. Skoro nie widać żadnego spadku, to albo widzom odbija, albo z badaniami jest coś nie tak. Myślę, ze opcja numer dwa.
odpowiedź
User
KACPER
Najmocniej w dół Eska tv o przeszło 8tys VivaPolska spadek o 50% od chwili kodowania 2012 roku to spadek 200% wiec dużo straacili niż zyskali Muzo tv też traci mjuzik disco traci bo ich niema Polsacie Cyfrowym Stars jest w polsacie ale na oddalonym 1000 numerze owakej brak promocji w mediach ogólnym 4+ do zwyż n.Motto moje takie wina dużo kanałów muzycznych,młodzież słucha ogląda przez neta teledyski muzyke różnego rodzaju po hiphop którego niema po różne remiksy clubowe trance chillaut aż bo aternatywe i muzyke niezależną której naszej tv niema.No poprostu w necie lepsza jakość video niż w TV.
odpowiedź