SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Kancelaria Premiera uruchamia chatbota. Odpowiada na pytania dotyczące koronawirusa

Firma Chatbotize stworzył chatbota, który automatycznie ma odpowiadać na najważniejsze i najczęściej powtarzające się pytania związane z epidemią koronawirusa. Chatbot dostępny jest na oficjalnym profilu Kancelarii Premiera na Facebooku i w komunikatorze Messenger.

Article

Chatbot udostępniony przez Kancelarię Premiera za pośrednictwem Messengera ma pozwalać szybko uzyskać aktualne, sprawdzone i oficjalne informacje na temat epidemii koronawirusa oraz podjętych przez rząd środków zaradczych.

Dzięki temu użytkownicy Messengera oraz Facebooka mogą dowiedzieć się m.in. tego gdzie uzyskać pomoc, o środkach profilaktycznych pomagających chronić się przed wirusem czy o regulacjach związanych z zamknięciem granic.

Chatbot lepszy niż infolinia

Nowy chatbot działa w pełni automatycznie, bez konieczności oczekiwania na połączenie z operatorem, jak ma to miejsce w przypadku infolinii. Nie ma też ograniczeń w liczbie użytkowników, którzy mogą z niego korzystać w jednym momencie.

Nowy system został stworzony i wdrożony przez polski startup Chatbotize, który dostarcza chatboty do komunikacji z internautami na platformach Messenger i WhatsApp, live chacie lub w aplikacjach mobilnych. Z rozwiązań Chatbotize korzystają m.in. Aviva, InPost, Maspex, PKO BP, czy Yves Rocher.

Jak wyjaśnia Chatbotize chatbot stworzony dla Kancelarii Premiera wykorzystuje sztuczną inteligencję, dzięki czemu rozumie pytania zadawane przez użytkowników i automatycznie udziela na nie odpowiedzi. Najczęściej powtarzające się kwestie są też dostępne z wyświetlanej w oknie rozmowy listy. System uczy się na bieżąco, a jego baza wiedzy aktualizowana jest w oparciu o oficjalne informacje przekazywane przez Ministerstwo Zdrowia.

- W obliczu epidemii sprawny dostęp do aktualnych i rzetelnych informacji to podstawa - zaznacza w komunikacie Maja Schaefer, współzałożycielka i CEO Chatbotize. - Messenger ma w Polsce ponad 13 mln użytkowników i jest najlepszym kanałem do tego, by odpowiadać na zagadnienia, które najbardziej interesują ludzi. Cieszymy się, że Kancelaria Premiera zdecydowała się skorzystać z naszego doświadczenia i technologii sztucznej inteligencji, by udostępnić wirtualnego asystenta, który może usprawnić komunikację z milionami Polaków.

Najważniejsze wiarygodne źródła

Charbot dostępny na profilu Kancelarii Premiera wpisuje się w walkę z coraz poważniejszym problemem dezinformacji szerzących się w internecie w związku z epidemią koronawirusa.

Już wcześniej działania mające zapewnić dostęp do wiarygodnych danych na temat koronawirusa podjęły w Polsce największe platformy społecznościowe. Twitter uruchomił w polskiej wersji serwisu mechanizm, który po wpisaniu w wyszukiwarkę określeń związanych z koronawirusem odsyła użytkowników do wiarygodnych źródeł informacji związanych z chorobą i epidemią. Odpowiedni komunikat pojawia się także w wypadku korzystania z wyszukiwarki na platformie Allegro.

Z kolei w ramach walki z epidemią koronawirusa Facebook kilka dni temu wprowadził nową formę informowania o tym zjawisku. Użytkownicy w Aktualnościach i w wyszukiwarce widzą komunikaty odsyłające ich do oficjalnych źródeł informacji na temat koronawirusa.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Kancelaria Premiera uruchamia chatbota. Odpowiada na pytania dotyczące koronawirusa

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl