KBR i PBI nie zbadają radia w internecie wspólnie z GG Network

Komitet Badań Radiowych i Polskie Badania Internetu zakończyły współpracę z GG Network w ramach prac nad standardem badania radia internetowego. Organizacje uzasadniają, że firma zarządzająca serwisem Open.fm forsowała nieprecyzyjną formułę badawczą.

Wojtas Tomasz
Wojtas Tomasz
Udostępnij artykuł:

„W trosce o dobro nowego standardu twórcy Inicjatywy na Rzecz Badania Radia w Internecie chcą pracować wyłącznie w gronie instytucji i firm dbających o całą branżę radia internetowego, przestrzegających zasad etycznych, potrafiących rzetelnie analizować dane i nie wyciągających z nich nieuprawnionych wniosków” – tak oficjalnie Komitet Badań Radiowych i Polskie Badania Internetu uzasadniają zakończenie współpracy z GG Network w ramach prac nad standardem badania radia internetowego. Nawiązują w ten sposób do formułowanych ostatnio deklaracji, w których firma ta informowała, że stacji w kontrolowanym przez nią serwisie Open.fm słucha miesięcznie ponad 3 mln użytkowników, oraz apelowała do innych nadawców radiowych w sieci, żeby ujawnili swoje wyniki w oparciu o formułę gemiusStream. Tymczasem KBR i PBI krytykowały ten standard, wskazując, że nie mierzy on wszystkich form słuchania radia internetowego, nie zlicza faktycznej ilości słuchaczy, tylko cookies oraz nie zawiera danych na temat demografii.

Komitet Badań Radiowych i Polskie Badania Internetu ujawniają, że obecnie trwa przegląd metodologii i rozwiązań oferowanych przez instytuty z Polski i zagranicy, dzięki czemu powstanie zapytanie ofertowe, a z propozycji wyłoniony zostanie instytut, który zrealizuje ten projekt. „Aby wybór był obiektywny, żaden z członków Inicjatywy na Rzecz Badania Radia w Internecie nie powinien angażować się w lobbowanie na rzecz jednego z rozwiązań” – argumentują zakończenie współpracy z GG Network instytucje.

Wojtas Tomasz
Autor artykułu:
Wojtas Tomasz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały