SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

KBR zaczyna badać słuchaczy radia w internecie

Od początku marca część badania dzienniczkowego prowadzonego przez Komitet Badań Radiowych w ramach Radio Track odbywa się w internecie. Poprzedziły to testy metody i skryptu zrealizowane jesienią ubiegłego roku.

KBR zaczyna badać słuchaczy radia w internecie

Dzienniczek w ramach Radio Track przeprowadzany jest dwa razy w roku: wiosną i jesienią, obejmując każdorazowo przez cztery tygodnie ok. 3,5 tys. respondentów. Opisują oni dokładnie dzień po dniu, co robią, kiedy i jak słuchają radia oraz które stacje wybierają. Na podstawie tych deklaracji określane są zwyczaje słuchania radia w dłuższych okresach, przepływ audytorium z jednej stacji do drugiej i jego kumulacja dla poszczególnych stacji w dłuższych okresach.

W obecnej fali dzienniczka, rozpoczętej 1 marca, ok. 600 ankiet jest wypełnianych przez internet. W tej grupie respondentów, wylosowanych z panelu IBIS prowadzonego przez Millward Brown SMG/KRC oraz wśród uczestników badania Radio Track, przeważają osoby w wieku 15-34 lat (57 proc.), a tylko 4 proc. to ludzie w wieku 60-75 lat. Blisko połowa (49 proc.) ma wykształcenie wyższe, a kolejnych 41 proc. – średnie. Najczęściej mieszkają w średnich i dużych miastach (44 proc. w miastach, w których żyje 51-500 tys. mieszkańców, a 30 proc. – w aglomeracjach pow. 500 tys. osób).

Komitet Badań Radiowych uzasadnia, że dzięki ankietom wypełnianym w trybie on line można lepiej kontrolować cały proces. Grupa objętych tym badaniem internautów została tak zaplanowana, aby była komplementarna w stosunku do próby realizowanej w konwencjonalny sposób.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: KBR zaczyna badać słuchaczy radia w internecie

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
MistrzCiętejRiposty
Tytuł jest dwuznaczny: badania w internecie czy radia w internecie?
Bo to są dwie różne sprawy.
8 8
odpowiedź