SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

KER: spoty BMW M Town ze ścigającymi się samochodami mogą zachęcać do łamania przepisów (wideo)

Internetowy spot pokazujący samochód marki BMW przejeżdżający przez przejazd kolejowy z dużą prędkością może zachęcać do łamania przepisów ruchu drogowego i promuje niebezpieczne zachowania na drodze - stwierdziła Komisja Etyki Reklamy. 

Ujęcie z reklamy BMW M4Ujęcie z reklamy BMW M4

KER zajmowała się skargami na dwie internetowe reklamy marki BMW. Były to spoty z cyklu „BMW M Town” (miasta fanów motoryzacji). W jednym pokazano jak auto z ogromną prędkością przejeżdża przez przejazd kolejowy wymuszając hamowanie. Bohaterką drugiej była jadąca bardzo szybko autem po ulicach Warszawy kobieta. Autorzy skarg zwrócili uwagę, że spoty promują nieodpowiedzialne i niebezpieczne zachowania na drodze oraz zachęcają do łamania przepisów drogowych.

BMW Group Polska w odpowiedzi na te zarzuty odpowiedziała, że cykl reklam „BMW M Town" to element globalnej kampanii, która przedstawia utopijne miasto fanów motoryzacji. Zwrócono uwagę, że wszystkie pokazane w nim wydarzenia mają wyłącznie fikcyjny charakter, tak jak np. przejazd kolejowy z pierwszeństwem przejazdu dla samochodów. „Wszystkie ujęcia przedstawione w materiałach wideo zostały nagrane w bezpiecznych warunkach, na zamkniętych odcinkach dróg z udziałem profesjonalnych kierowców. Filmy zawierają stosowne oznaczenia i jednocześnie przestrogę przed próbą ich naśladowania. Naszym celem nigdy nie było promowanie niebezpiecznych zachowań na drodze. „BMW M Town" to wyłącznie kreacja filmowa - przekonywało BMW. Spot usunięto z Facebooka 24 października 2018 roku

W odniesieniu do spotu z przejazdem kolejowym firma poinformowała, że post z filmem „Railroad Crossroads” został opublikowany na profilu Facebook BMW Polska 19 października w południe. Cztery dni później pojawił się negatywny komentarz od PKP. „Ze względu na komentarz PKP oraz eskalację na Wykop.pl oficjalne oświadczenie BMW Polska zostało opublikowane 24 października o godz. 20:00 zarówno bezpośrednio pod komentarzem PKP, jak i jako samodzielny komentarz po postem” - przekazało BMW Group Polska.

Firma ponadto przekonywała, że jej celem nigdy nie było promowanie niebezpiecznych zachowań na drodze, i dlatego też szanując głosy osób, które negatywnie odebrały te spoty zdecydowano o wstrzymaniu ich emisji już następnego dnia, 25 października.  „Proszę zwrócić uwagę na fikcyjność przedstawionych scen – pierwszeństwo przejazdu dla samochodów, prędkość składu pociągu – skład tego typu zwykle porusza się z prędkością 50km/h. Z uwagi na prowadzoną przez PKP kampanie „Bezpieczny przejazd" oraz możliwe konotacje z nieszczęśliwymi wypadkami na przejazdach zdecydowaliśmy się wstrzymać kampanie na polskim rynku” - napisano w odpowiedzi do KER.

Mimo tych wyjaśnień KER podzieliła stanowiska autorów skarg, stwierdzając, że obie reklamy nie zostały przygotowane w poczuciu odpowiedzialności społecznej, ponieważ propagują niebezpieczna jazdę. Doceniła, że reklamodawca zareagował na głosy krytyki i niezwłocznie usunął kontrowersyjne spoty.

Dołącz do dyskusji: KER: spoty BMW M Town ze ścigającymi się samochodami mogą zachęcać do łamania przepisów (wideo)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
rt
Komu sie kojarzy BMW z troską o bezpieczeństwo na drodze ?
odpowiedź